دولت بایدن بیش از 44.5 میلیارد دلار اسلحه به اوکراین فرستاده است

© AP Photoاعتراف مترجم پیشین پنتاگون به جاسوسی برای حزب الله
اعتراف مترجم پیشین پنتاگون به جاسوسی برای حزب الله - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.10.2023
اشتراک
پنتاگون اعلام کرد که رقم کمک های نظامی آمریکا به اوکراین در دولت بایدن از 44.5 میلیارد دلار فراتر رفت.
به گزارش اسپوتنیک، پنتاگون روز پنجشنبه اعلام کد که میزان کلی رقم کمک های نظامی ایالات متحده به اوکراین در دوران زمامداری جو بایدن در سمت ریاست جمهوری آمریکا از مرز 44.5 میلیارد دلار فرا تر رفته و ارزش این کمک ها از ابتدای عملیات ویژه نظامی روسیه 43.9 میلیارد دلار بوده است.

در اطلاعیه وزارت دفاع آمریکا آمده است: "ایالات متحده تعهداتی به میزان بیش از 44.5 میلیارد دلار برای حمایت از امنیت اوکراین از ابتدای فعالیت دولت باید بر عهده گرفته که از جمله 43.9 میلیارد دلار ... از 24 فوریه 2022 بوده است".

روز پنجشنبه ایالات متحده از اختصاص بسته جدید کمک های نظامی به اوکراین به ارزش حدود 150 میلیون دلار رونمایی کرد که در آن از جمله پدافند ضد هوایی و تسلیحات ضد تانک قرار دارند. این تسلیحات از ذخایر زرادخانه های پنتاگون به کی یف ارسال خواهند شد.
آنطور که وزیر خارجه آمریکا اطمینان داده است، ایالات متحده و متحدان آن قصد دارند تا حمایت از اوکراین تا زمانی ادامه دهند که فدراسیون روسیه تصمیم به توقف عملیات ویژه و خروج نظامیان خود از قلمرویی که غرب آن را متعلق به اوکراین می داند، نگیرد.
Погрузка военной помощи для Украины на авиабазе Довер, США. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.10.2023
آمریکا باز هم بسته جدید کمک نظامی به اوکراین می فرستد
روسیه در بهار سال گذشته یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه دیمیتری پسکوف خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف تصریح کرد که ایالات متحده و ناتو نه تنها با تهیه سلاح، بلکه از جمله با آموزش پرسنل در قلمرو بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها مستقیماً در درگیری در اوکراین مشارکت دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала