آمریکا باز هم بسته جدید کمک نظامی به اوکراین می فرستد

© AP Photo / Alex BrandonПогрузка военной помощи для Украины на авиабазе Довер, США. Архивное фото
Погрузка военной помощи для Украины на авиабазе Довер, США. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.10.2023
اشتراک
وزیر خارجه آمریکا: سامانه پدافند هوایی و تسلیحات ضد تانک در بسته جدید کمک های نظامی آمریکا به اوکراین قرار خواهند داشت.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که ایالات متحده بسته جدید کمک نظامی به اندازه حدود 150 میلیون دلار را به اوکراین اختصاص خواهد داد که در آن از جمله سامانه پدافند ضد هوایی و تسلیحات ضد تانک قرار خواهند داشت.

وزارت خارجه آمریکا اظهارات بلینکن را اینگونه نقل کرده است: "ایالات متحده آمریکا امروز بخش جدیدی از ارسال اسلحه و تجهیزات را اعلام می کند تا به اوکراین برای دستیابی به موفقیت در میدان مبارزه کمک کند... این بسته جدید تسلیحات و تجهیزات دربرگیرنده پدافند ضد هوایی، توپخانه، تسلیحات ضد تانک و غیره است که قابلیت اوکراین برای دفاع از خاک خود ا حمله فدراسیون روسیه را بیش از پیش افزایش خواهد داد".

در اینجا منظور ارسال تسلیحاتی است که از ذخایر پنتاگون به کی یف منتقل خواهند شد.
آنطور که وزیر خارجه آمریکا اطمینان داده است، ایالات متحده و متحدان آن قصد دارند تا حمایت از اوکراین تا زمانی ادامه دهند که فدراسیون روسیه تصمیم به توقف عملیات ویژه و خروج نظامیان خود از قلمرویی که غرب آن را متعلق به اوکراین می داند، نگیرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا تاکید کرد: "ما به کار با کنگره برای کمک به اوکراین جهت تامین آینده آن که در آن ملت این کشور خود را بازیابی نموده و در امنیت و ثبات و دموکراسی شکوفا زندگی کنند، ادامه خواهیم داد".

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.10.2023
رئیس پنتاگون درباره ادامه کمک نظامی آمریکا به اوکراین اطمینان داد
روسیه در بهار سال گذشته یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه دیمیتری پسکوف خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف تصریح کرد که ایالات متحده و ناتو نه تنها با تهیه سلاح، بلکه از جمله با آموزش پرسنل در قلمرو بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها مستقیماً در درگیری در اوکراین مشارکت دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала