گزارش و تحلیل

سیاست آمریکا نه فقط خاورمیانه بلکه جهان را به آتش می کشد

© Fotolia / Peyman Kaiediنقشه جغرافیایی خاورمیانه
نقشه جغرافیایی  خاورمیانه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.10.2023
اشتراک
مسبب اصلی همه بلاهایی که امروزه سر بشریت می آید سیاست های ایالات متحده در جهان به حساب می آید.
زمانی بود که استعمارگران مخصوصا انگلیسی ها و فرانسوی ها و... تلاش می کردند قبل از اینکه کشوری را استعمار کنند و یا وارد درگیری ای شوند حد اقل شرایط پیرامونی را بررسی کنند و بر اساس آن تصمیم گیری نمایند، اما امروزه می بینیم که آمریکایی ها در امتداد تفکر های استعمارگرایانه غربی اروپایی فعالیت می کنند اما تفکر وحشیگرایانه غرب گراها را را در ذهن دارند و تصور می کنند که فقط خودشان به حق هستند و بقیه مردمان جهان مانند سرخ پوستان باید قتل عام شوند تا استعمارگران اروپایی به خواسته خود برسند.
این تفکر که بر مبنای آن اروپایی ها قاره آمریکا را تصرف کردند امروزه تفکر غالب بر ذهن سیاستمداران آمریکایی است و همین تفکر را در دیگر کشورها پیاده می کنند و رسانه های آمریکایی دنباله رو این تفکر می باشند وآن را توجیه می کنند.
اما نکته قابل تامل در این است که امروزه سیاستمدارانی در آمریکا در حال تصمیم گیری برای دیگر کشورهای جهان می باشند که کمترین سواد بین المللی را ندارند و هیچ شناختی از دیگر ملت ها ندارند و تصور می کنند دیگر ملت ها مانند آنها بی سواد، حد اقل از نظر سیاسی، هستند.
تنها چیزی که برای این سیاستمدارن مهم است حفظ کرسی خود در مناصب مختلف حکومتی می باشد و برای اینکه بتوانند رای مردمی که توسط رسانه ها مسخ شده اند را کسب کنند حاضر می باشند هر کاری که نیاز باشد انجام دهند، حتی روح و ذات خود را به شیطان بفروشند.
با توجه به اینکه این رسانه ها تحت کنترل لابی های صهیونیستی و لابی های اقتصادی در آمریکا می باشند عملا این سیاستمداران از اختیار این لابی ها می باشند.
به هر حال امروزه جهان دیگر جهان چهارصد سال پیش نیست ومردمان جهان هم سرخ پوستان قاره آمریکا که به صورت قبیله ای وجدا از جهان زندگی می کردند نیستند.
حمایت های کورکورانه ایالات متحده از اسرائیل و رویارویی آن با جامعه جهانی علاوه بر اینکه نفرت و انزجار از آمریکا را در سرتاسر جهان به اوج می رساند امروزه موجب آن شده که اسرائیل به خود اجازه می دهد نسل کشی فلسطینی ها را راه بیاندازد و خیالش راحت باشد که به هیچ مرجع جهانی ای قرار نیست جواب پس دهد چون ایالات متحده پشت اش است و مصوبات شورای امنیت را وتو می کند.
حمله هوایی اسرائیل به نوار غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.10.2023
چین آماده همکاری با روسیه برای کمک به کاهش تنش در خاورمیانه است
جالب اینکه همان شورای امنیت چندین قطعنامه بر علیه سیاست های اسرائیل صادر کرده و اسرائیل را ملزم دانسته که برخی کارها را انجام دهد اما چون ایالات متحده مدام پشت اسرائیل است می بینیم که اسرائیل به هیچ یک از مصوبات شورای امنیت اهمیت نمی دهد.
همین رفتار اسرائیل و همین سیاست آمریکا موجب آن شده که مردم فلسطین به این باور برسند که راهی جز ستاندن حق خود با زور بازوی خود ندارند و همین عملیات 7 اکتبر مقاومت فلسطین هم نتیجه مستقیم سیاستهای آمریکا و برخی کشورهای اروپایی درحمایت کورکورانه از اسرائیل به حساب می آید و اگر اینها اسرائیل را تحت فشار قرار داده بودند که به قوانین و مقررات بین المللی احترام بگذارد و مصوبات شورای امنیت را اجرا کند قطعا کار به اینجا نمی کشید.
امروزه هم دیگر معلوم شده که نتانیاهو به دنبال پیاده کردن نقشه بیست ساله خودم مبنی بر ادامه روند سال 1948 در بیرون راندن فلسطینی ها از سرزمین های خود و همچنین کشاندن ایالات متحده به جنگ با ایران و به آتش کشیدن کل منطقه خاورمیانه است.
اصرار ایالات متحده برای ممانعت از تصویب قطعنامه های شورای امنیت بر علیه این سیاست اسرائیل عملا به معنای همراهی آمریکا با اسرائیل در این نقشه است.
گو اینکه اینها درباره احتمال ورود متحدین ایران به جنگ در صورت شروع عملیات تصرف غزه صحبت می کنند اما واقعیت امر این است که اینبار همه کشورهای منطقه به شدت با این سیاست آمریکا و اسرائیل مخالف می باشند و بحث دیگر ورود ایران و متحدین اش به ماجرا نیست بلکه احتمالا همه کشورهای منطقه به یکباره وارد این درگیری شوند تا با طرح نتانیاهو مقابله کنند.
با توجه به فجایعی که امروزه بر سر ملت فلسطین رخ می دهد حتی اگر سران کشورها هم نخواهند وارد درگیری شوند مردمان این کشورها خود وارد درگیری خواهند شد و عملا کشورهای منطقه به چنین جنگی کشیده می شوند.
نمونه واضح از این صحبت هم تحرک امروز مردم اردن و مصر و عراق به سمت مرزها برای کمک به مردم فلسطین می باشد.
تا کی فکر می کنید که حکومت ها می توانند جلوی این خشم وموج های بشری را بگیرند؟
قطعا در چنین شرایطی اسرائیل تاب مقاومت در برابر این موج های انسانی را نخواهد داشت و اگر آمریکا و یا کشورهای اروپایی تصمیم بگیرند برای ابقای اسرائیل مستقیم به درگیری ها ورود کنند احتمالا آنوقت همه منافع این کشورها در منطقه به خطر بیافتد و از نظامی های آنها که در ده ها پایگاه مستقر شده اند تا دیپلمات هایشان تا حتی شهروندانشان در خطر باشد.
مضاف بر اینکه احتمال باز شدن پای دیگر کشورهای بزرگ جهان مانند چین و روسیه و... به ماجرا هم بسیار زیاد می باشد چون هم منافع آنها در منطقه به خطر میافتد هم اینکه احتمالا بدشان نیاید که تا می توانند سر آمریکایی ها و اروپایی ها را زیر آب منطقه خاورمیانه فرو کنند.
در چند روز اخیر هم مشاهده کردیم که اسرائیل از شهروندان خود خواست که ترکیه و مراکش را ترک کنند چون مطمئن بود خشم عمومی وانزجار از اسرائیل آنقدر زیاد است که مردم ممکن است دست به کشتار اسرائیلی ها در این کشورها بزنند.
حمایت آمریکا و هر کشور دیگری از اسرائیل هم عملا منجر به آن می شود که این نفرت وانزجار بر نظامیان و دیپلماتها و شهروندان این کشورها هم سرایت کند.
کاخ کنگره آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.10.2023
چرا آمریکا برای جنگ با ایران آماده نیست؟
البته بماند که قطعا فلسطینی ها غافلگیری های زیادی را برای سربازان اسرائیلی درغزه آماده کرده اند و قطعا به دنبال آن خواهند بود که تا می توانند سرباز اسرائیلی شکار کنند و نقشه اسرائیل برای ورود به غزه قطعا هزینه های انسانی زیادی برای طرفین خواهد داشت، امری که منجر به آن خواهد شد که جنگ وخونریزی شدید تر شود.
با توجه به چنین شرایطی می توان پیش بینی کرد ادامه درگیری ها در غزه و نقشه اسرائیل در تصرف غزه میتواند همه را درگیر جنگی کند که کل جهان در آن درگیر خواهد بود و محصور به اسرائیل و فلسطینیها نخواهد بود.
ادامه روند سیاست های آمریکا در جهان همانگونه که امروزه شرق اروپا وعملا کل اروپا را درگیر جنگ خانمانسوز کرده می تواند موجب به آتش کشیده شدن منطقه خاورمیانه و احتمالا درآینده شرق آسیا و آمریکای لاتین و آفریقا گردد.
گو اینکه بسیاری شاید ماجرای فیلم های منتشر شده درباره خون آشام ها را فقط در حد فیلم تصور کنند اما به نظر می رسد امروزه آن خون آشام ها در مراکز تصمیم گیری در ایالات متحده مستقر شده اند و هر چه قدر بیشتر در جای جای جهان کشت و کشتار شود وخونریزی شود حس خون آشامی آنها بیشتر ارضا می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала