آمریکا موشک های رزرو شده برای اوکراین را به اسرائیل می فرستد

© AP Photo / Alex BrandonПогрузка военной помощи для Украины на авиабазе Довер, США. Архивное фото
Погрузка военной помощи для Украины на авиабазе Довер, США. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.10.2023
اشتراک
رسانه: ایالات متحده می خواهند هزاران موشکی که برای اوکراین در نظر گرفته شده بودند را به اسرائیل ارسال کنند.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه Axios روز پنجشنبه به نقل از مقامات اسرائیلی اعلام کرده است که ایالات متحده آمریکا در نظر دارد ده ها هزار موشک توپخانه ای که برای اوکراین رزرو شده بودند را به اسرائیل بفرستند.
این نشریه به نقل از یک منابعی که با شرایط در اسرائیل آشنا هستند، گزارش داده است: "پنتاگون در نظر دارد تا ده های هزار موشک 155 میلیمتری که برای اوکراین در نظر گرفته شده بودند، را به اسرائیل بفرستد". در این خبر همچنین تاکید شده است که این مهمات "از ماه ها قبل" و از ذخایر نظامی متعلق به نیازهای فوری خود ایالات متحده برای اوکراین رزرو شده بودند.

بنا بر ارزیابی نظامیان آمریکایی که این نشریه سخنان ایشان را نقل کرده است، "انتقال بمب های اوکراین به اسرائیل تاثیر مستقیمی را بر قابلیت نظامیان اوکراینی در نبرد با نیروهای مسلح روسیه، نخواهد داشت".

بایدن و نتانیاهو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.10.2023
بایدن: آمریکا همیشه حامی اسرائیل خواهد بود
روز چهارشنبه رئیس جمهور ایالات متحده از درخواست خود به کنگره برای اختصاص یک بسته کمکی بی سابقه به اسرائیل رونمایی کرده بود. واشنگتن طی روزهای گذشته نیز یک محموله مهمات و از جمله مهمات مورد نیاز "گنبد آهنین" را به اسرائیل انتقال داده بود و علاوه بر آن رسانه ها گزارش داده اند که آمریکا قصد دارد سیستم های "گنبد آهنین" را در قالب توافق فروش معکوس، منتقل نماید.
صبح روز هفتم اکتبر، اسرائیل در چارچوب عملیات طوفان الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه قرار گرفت. علاوه بر این، پس از حملات موشکی گسترده، جنگنده های این سازمان به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. چند روز پس از حمله، ارتش اسرائیل کنترل تمام شهرک‌های نزدیک مرز غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت به حالت تعلیق درآمد.
وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا خصومت ها را متوقف کنند. بر اساس موضع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حل و فصل بحران خاورمیانه منحصراً بر اساس فرمول "دو دولت" مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان پذیر است که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در مرزهای 1967 با پایتخت آن در بیت المقدس شرقی را فراهم می کند.
مناقشه فلسطین و اسرائیل که به منافع ارضی طرفین مربوط می شود، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال 1947، ایجاد دو کشور اسرائیل و فلسطین را تعیین کرد، اما فقط کشور اسرائیل ایجاد شد. اسرائیل ضمن اعلام موافقت با اصل دو دولتی، سرزمین های فلسطین را به طور کامل آزاد نکرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала