بایدن: آمریکا همیشه حامی اسرائیل خواهد بود

© AP Photo / Evan Vucciبایدن و نتانیاهو
بایدن و نتانیاهو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.10.2023
اشتراک
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پس از دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیراسرائیل گفت که ایالات متحده "امروز، فردا و همیشه" در کنار اسرائیل خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور آمریکا گفت: "ایالات متحده در کنار شما برای دفاع از آزادی، تحقق عدالت و حفظ صلح است. امروز، فردا و همیشه به شما قول می دهیم."
وی افزود که واشنگتن به همکاری با اسرائیل و شرکای خود در منطقه "برای جلوگیری از تراژدی بیشتر برای مردم بی گناه و غیر نظامی" ادامه خواهد داد.
بایدن در شرایط تشدید درگیری‌های اعراب و اسرائیل برای بازدید وارد اسرائیل شده است. به گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، دیدار بایدن با نتانیاهو بیش از یک ساعت به طول انجامید.
 دیدار بورل و امیرعبداللهیان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.10.2023
عبداللهیان در گفتگو با بورل، حمایت آمریکا از اسرائیل را دلیل تداوم جنگ نامید
نخست وزیر اسرائیل اعتراف کرد که مردم غیرنظامی از حملات "به اهداف قانونی تروریستی" در نوار غزه آسیب می بینند. وی افزود که اسرائیل به درخواست از غیرنظامیان برای "تخلیه به مناطق امن" ادامه خواهد داد.
یک روز قبل، بیمارستان الاهلی در نوار غزه مورد حمله موشکی قرار گرفت. وزارت بهداشت محلی از مرگ 500 نفر خبر داد. هر دو طرف یکدیگر را مسئول این حمله دانستند: فلسطین گفت که حمله توسط هواپیماهای اسرائیلی انجام شده است، در حالی که اسرائیل گفته است که بیمارستان توسط موشکی که توسط گروه جهاد اسلامی فلسطین بطور نق ناموفق پرتاب شده ، مورد اصابت قرار گرفته است.
مقامات چندین کشور اسرائیل را عامل این حمله می دانند. چنین اظهاراتی در ترکیه، مصر، اردن، سوریه، عراق، ونزوئلا و کوبا مطرح شد و رئیس جمهور ایران از اسرائیل و آمریکا به عنوان مقصر نام برد. رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا نیز اسرائیل را متهم کرد.
شماری از کشورهای دیگر این حمله را بدون مشخص کردن اطرفهای مسئول محکوم کردند. این نظر رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا، رئیس جمهور فرانسه و همچنین وزرای خارجه هلند، اسپانیا و بریتانیا بود. ایالات متحده به طور مشخص از مقصر این تراژدی نام نبرد، اما بلافاصله پس از آن، پنتاگون از اسرائیل خواست تا از "قوانین جنگ" پیروی کند و کاخ سفید گفت که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد "به عنوان یک دوست" چند سوال دشوار" از اسرائیل را مطرح کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала