سیگنالی از خارج از کشور به زلنسکی داده شد که چگونه مرزهای اوکراین تغییر خواهد کرد

© AP Photo / Efrem Lukatskyکی یف
کی یف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.10.2023
اشتراک
سرهنگ مک گرگور: زلنسکی ممکن است دو شهر را در مذاکره با روسیه واگذار کند
به گزارش اسپوتنیک، سرهنگ داگلاس مک گرگور، مشاور سابق پنتاگون در مصاحبه ای با کانال یوتیوب استفان گاردنر گفت ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در جریان مذاکرات با روسیه بخشی از سرزمین ها را واگذار خواهد کرد.

این کارشناس گفت: "او به احتمال زیاد اودسا و خارکف را به روسیه واگذار خواهد کرد. روس ها شرایط خود را برای پایان دادن به درگیری تغییر نداده اند. اول از همه، اوکراین، یا بهتر بگوییم آنچه از آن باقی مانده، باید بی طرف باشد."

به نظر او، بدون کمک ایالات متحده، اوکراین نمی تواند مقاومت کند.
"اگر ایالات متحده کمک به اوکراین را متوقف کند، سایر اعضای ناتو نیز همین کار را خواهند کرد. سپس اوکراین به هیچ وجه نمی تواند در برابر روس ها مقاومت کند و این پایانی برای زلنسکی خواهد بود. چنین اقداماتی سیگنال روشنی برای روسیه خواهد بود که ما می گوییم ما دیگر از کی یف حمایت نخواهد کرد.
پیش از این، کنگره آمریکا با بودجه موقت بدون در نظر گرفتن حمایت مالی از اوکراین موافقت کرد. علاوه بر این، شنبه گذشته، 30 سپتامبر، قانون Lend-Lease برای نیروهای مسلح اوکراین منقضی شد.
در همان زمان، وب سایت شورای شیکاگو در امور جهانی نتایج یک نظرسنجی را منتشر کرد که بر اساس آن تقریباً نیمی از آمریکایی ها اعتراف کردند که کمک 43 میلیارد دلاری ارائه شده به مقامات کی یف ارزش این هزینه را ندارد. علاوه بر این، تعداد پاسخ دهندگانی که از حمایت اقتصادی از اوکراین حمایت می کنند نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала