واشنگتن: به نفع ماست که به اوکراین کمک کنیم تا اجازه تسلط روسیه را بدهیم

© Sputnik / Alexey Agaryshev /  مراجعه به بانک تصاویر تلاش یک زن مسلح برای ورود به کاخ سفید در واشنگتن
تلاش یک زن مسلح برای ورود به کاخ سفید در واشنگتن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.10.2023
اشتراک
کاخ سفید: به سود ایالات متحده است که از اوکراین حمایت کند تا اینکه اجازه تسلط روسیه را بدهد.
به گزارش اسپوتنیک، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که به سود ایالات متحده است که از اوکراین حمایت کند تا اینکه اجازه تسلط روسیه را بدهد.

وی به خبرنگاران اعلام کرد: "از لحاظ مالی موثر تر است که الان دست به عمل بزنیم تا بعدا هزینه سنگینی را پرداخت کنیم".

بنا بر محاسبه رسانه های آمریکایی، مجموع هزینه های دولت این کشور برای کمک های نظامی، اقتصادی و بشردوستانه به اوکراین از مرز 100 میلیارد دلار فرا تر رفته است. با این حال جو بایدن اندکی پیش درخواست اختصاص 24 میلیارد دلار دیگر برای کمک به اوکراین را به کنگره ارسال کرده بود که با مخالفت برخی جمهوری خواهان در هر دو مجلس آمریکا روبرو شد. از جمله یکی از موارد اختلافی بین دولت و کنگره برای تصویب بودجه سال مالی آتی این کشور، همین هزینه های تعریف شده در قالب بودجه دفاع ایالات متحده بود که در نتیجه باعث شد جو بایدن قانون بودجه موقت 45 روزه ای را برای فرار از تعطیلی دولت خود به امضا برساند، که در آن هیچ ردیف بودجه ای برای کمک به اوکراین در نظر گرفته نشده بود.
Президент Украины Владимир Зеленский и президент США Джо Байден в Киеве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.10.2023
چرا کمک های ایالات متحده ممکن است از اوکراین به سمت اسرائیل جاری شود؟
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". کرملین تاکید کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تاثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала