هشدار روسیه از گسترش تسلیحات ارسالی ناتو برای نیروهای مسلح اوکراین در سراسر جهان

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه
ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.10.2023
اشتراک
زاخارووا: روسیه هشدار داد که تسلیحات ناتو برای نیروهای مسلح اوکراین به بازار سیاه می رود.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، گفت که روسیه بارها هشدار داده است، تسلیحاتی که اتحاد آتلانتیک شمالی به اوکراین می‌دهد در بازارهای غیرقانونی پخش می شود.
وی خاطرنشان کرد: "به مدت یک سال و نیم، در جلسات توجیهی رسمی در وزارت خارجه روسیه، من در مورد چگونگی انتشار تسلیحات ناتو، عمدتا آمریکایی، ارائه شده به زلنسکی به "بازارهای سیاه" صحبت کردم.
زاخارووا یادآور شد که دلیل این امر فساد در اوکراین و فساد بین واشنگتن و کی یف است. مسکو بارها از رسانه های جهان خواسته است که به این مشکل توجه کنند اما هرگز این اتفاق نیفتاد.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: از بلومبرگ، نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال، پولیتیکو، و همچنین آسوشیتدپرس، بی‌بی‌سی و دیگران بپرسید: چند بار به داده‌های ما استناد کرده‌اند یا بر اساس آن تحقیقات انجام داده‌اند؟ من به شما می‌گویم: هیچ وقت.
در جریان جلسات خبری نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه ماریا زاخاروا که از مارس 2022 شروع شد، بارها هشدارهایی داده شد و سپس حقایقی در مورد تکثیر کنترل نشده تسلیحات ارائه شده توسط کشورهای غربی به اوکراین و گسترش آنها در تمام قاره ها به دست جنایات سازمان یافته و رادیکال ها ذکر شد:
Израильские военные около Ашкелона - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.10.2023
چگونه مقاومت فلسطین سلاح های غربی دریافت کرده است
کنفرانس مطبوعاتی 2 اوت 2023
اینکه کجا و چه زمانی سلاح بعدی ارائه شده توسط ائتلاف دولت‌های "مهربان" غربی برای اوکراین "پخش" خواهد شد، یک سوال هنوز بدون جواب است. اما این اتفاق می افتد. افراد بی گناه در هر نقطه از جهان، از جمله شهروندان خودی، ممکن است مورد هدف تفنگ های چک یا بلژیک قرار گیرند.با این حال، کشورهای ناتو و اتحادیه اروپا به طور مداوم تهدید افتادن سلاح‌های مدرن به دست رادیکال‌ها و تروریست‌های ملی، چه در اوکراین و چه در خارج از کشور را نادیده می‌گیرند، بنابراین با در نظر گرفتن خطرات بالای چنین پیامدهایی، می‌توان مستقیماً از حمایت کشورهای غربی از فعالیت تروریست‌ها صحبت کرد.
کنفرانس مطبوعاتی 26 ژوئیه 2023
این موضوع در گزارش اخیر پنتاگون تایید شده است. غرب باید این سند را باور کند. اطلاعات آن توسط رسانه های آمریکایی تکرار شد. در این بیانیه آمده است که برخی از سلاح های غربی ارسال شده به اوکراین به سرقت رفته است. در این مدت چه تعداد سلاح به بازارهای سیاه ورود کرده است و و آیا این کمیسیون پنتاگون امنیت سایر سلاح ها و تجهیزات نظامی را از دزدان و فروشندگان تضمین می کند؟
کنفرانس مطبوعاتی 20 ژوئیه 2023
به همین ترتیب، آنها تجزیه و تحلیل نمی کنند که چه اتفاقی برای سلاح هایی می افتد که اکنون به طور گسترده به بازار سیاه اسلحه وارد می شود. آنها به سادگی به دست فروشندگان می رسند و سپس به دست تروریست ها و افراط گرایان می افتند.
کنفرانس مطبوعاتی 6 ژوئیه 2023
من یک چیز دیگر را به شما می گویم تا درباره آن فکر کنید: سلاح‌هایی که به کی یف عرضه می‌شود به دست معترضان می‌رسد و علیه پلیس فرانسه استفاده می‌شود. آیا رئیس جمهور مکرون به مردم خود در این مورد گفته است؟ یا مخفی نگه داشته می شود؟ سپس ما خواهیم گفت. سلاح‌هایی که مستقیماً توسط غرب، ناتو و فرانسه عرضه می‌شود و پول‌هایی که برای حمایت از ناسیونالیست‌ها، نازی‌ها و فاشیست‌ها در خاک اوکراین سرازیر می‌شود، مانند بومرنگ، نه تنها به قلمرو آن‌ها برمی گردد، بلکه به مردم خودشان نیز ضربه می‌زند.
کنفرانس مطبوعاتی 21 ژوئن 2023
به هر حال، رای دهندگان دیر یا زود خواهند پرسید (و در حال حاضر شروع به پرسیدن) می کنند، وقتی می بینند که چگونه جنایتکاران با سلاح هایی که از اوکراین از طریق بازار سیاه وارد کشورشان شده است، همشهریان خودشان را می کشند.
کنفرانس مطبوعاتی 15 ژوئن 2023
ما بارها در مورد خطر پمپاژ نیروهای مسلح اوکراین با سلاح ها و تجهیزات غربی و همچنین گسترش بی رویه آنها و افتادن آنها به دست گروه های خرابکار و جنایتکار هشدار داده ایم. ارزیابی‌های غربی (نه ما، نه به ما، نه وابسته به فدراسیون روسیه) نشان می‌دهد که "بازار سیاه" غیرقانونی تسلیحات به دلیل سلاح‌هایی که ادعا می‌شود به رژیم کی‌یف عرضه می‌شود، در حال افزایش است. چه نوع سلاح هایی وجود دارد؟ آنها هر چه به دستشان برسد می فروشند.
کنفرانس مطبوعاتی 24 مه 2023
در واقع، این سلاح ها مدت هاست که نه تنها در سراسر قاره اروپا پرسه می زنند و در کشورهای اتحادیه اروپا ظاهر می شوند، بلکه به سایر قاره ها نیز گسترش یافته اند.
کنفرانس مطبوعاتی 10 مه 2023
"پمپاژ" مداوم رژیم کی یف با تسلیحات غربی منجر به فساد نظامی در مقیاس بزرگ و قاچاق اسلحه در اوکراین و فراتر از آن شده است. طی چند ماه گذشته مقامات آمریکایی و اروپایی و نمایندگان رسانه‌ها بیش از یک تحقیق در این زمینه انجام داده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که 60 تا 70 درصد کمک‌های غرب حتی به نیروهای مسلح اوکراین نمی‌رسد - سلاح‌ها سر از بازار سیاه در می آورد.
ما نه تنها در مورد سرقت منابع مالی صحبت می‌کنیم، بلکه در مورد سلاح‌هایی صحبت می‌کنیم که نه در موزه یا محل دفن زباله، بلکه در دست عناصر جنایتکار، جنایات سازمان‌یافته، تروریست‌ها و افراط‌گرایان قرار می‌گیرد.
کنفرانس مطبوعاتی 3 مه 2023
من می خواهم بگویم که ما در مورد این موضوع صحبت کرده ایم، یعنی اینکه سلاح های همه نوع عرضه شده به رژیم کی یف کجا "شناور" می شوند و کجا "شناور" خواهند شد، ما بیش از یک سال است که در مورد این موضوع صحبت کرده ایم. تسلیحات از همه نوع (من اکنون در مورد سلاح های سنگین صحبت می کنم)، به طور متناقض، قبلاً برای مدت طولانی در بازارهای "سیاه" اروپا ظاهر شده اند.
جرایم سازمان یافته، قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان، سرقت، راهزنی، از جمله "انتقال" همه اینها به دیگر مناطق جهان صورت می گیرد.
کنفرانس مطبوعاتی 12 آوریل 2023
بارها زنگ خطر به صدا درآمده است که سلاح های غربی از جمله. سامانه‌های ضدهوایی و ضد تانک به دلیل فساد گسترده در محافل سیاسی و نظامی اوکراین، در سراسر جهان در حال گسترش هستند، در سایر درگیری‌های منطقه‌ای ظاهر می‌شوند، به دست جنایات سازمان‌یافته، تروریست‌ها و افراط‌گرایان از جمله در اروپا می‌افتند.
کنفرانس مطبوعاتی 17 فوریه 2023
در واقع، با پمپاژ کردن بخش‌های جدید سلاح‌های کشنده اوکراین، آنها مدت‌هاست که نه تنها شریک جرم، بلکه به زبان جرم‌شناسی، مشتریان جنایات رژیم کی یف شده‌اند. همچنین مشخص است که ویرانی زرادخانه‌های خود، متصدیان اوکراین را وادار می‌کند تا به این فکر کنند که سلاح‌هایی که قبلاً تحویل داده شده کجا ناپدید شده‌اند و آیا حتی به جبهه رسیده‌اند یا خیر. کثیفی، وحشت، بوی تعفن. این همان همکاری بین رژیم کی یف و جهان ناتو محور است.
کنفرانس مطبوعاتی 12 ژانویه 2023
در طول جلسات توجیهی و سایر سخنرانی‌های خود، بارها در مورد شواهد متعددی مبنی بر سوء استفاده از تسلیحات ارائه شده توسط کشورهای ناتو به اوکراین صحبت کرده‌ایم. آنها از همان هفته های اول هشدار دادند که این ذخایر اول از همه در سراسر قاره اروپا پخش خواهد شد، اما هیچ کس از قربانی شدن با این سلاح ها که در "بازار سیاه" توزیع می شود در امان نیست.
کنفرانس مطبوعاتی 27 اکتبر 2022
در مورد اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن، اقدامات و اظهارات آنها فقط باعث طولانی شدن رویارویی مسلحانه می شود. این کشورها به ضرر منافع شهروندان و امنیت داخلی خود، به رژیم کی یف تسلیحات می رسانند و احساس سهل انگاری و مصونیت آن را تقویت می کنند. آنها در حال حاضر این سلاح ها را از طریق بازار سیاه پس می گیرند.
کنفرانس مطبوعاتی 20 اکتبر 2022
به جرات می توان گفت که بخش قابل توجهی از این تسلیحات قبلاً به "بازار سیاه" رسیده و یا به زودی می رسد که گردش مالی قاچاق ماهانه آن بیش از یک میلیارد دلار است. محموله های نظامی ناتو که برای رژیم کی یف در نظر گرفته شده بود به دست تروریست ها، گروه های افراطی و جنایتکار در خاورمیانه، آفریقای مرکزی و آسیای جنوب شرقی می رسد.
کنفرانس مطبوعاتی 21 ژوئیه 2022
غرب از رژیم کی یف خواهد خواست که به تعهدات خود عمل کند، اما در واقع، تسلیحات و تجهیزات نظامی از طریق "بازارهای سیاه" به کشورهای غربی مهاجرت خواهند کرد.
کنفرانس مطبوعاتی 29 ژوئن 2022
ارسال تسلیحات نه تنها در اوکراین، بلکه فراتر از مرزهای آن نیز یک تهدید امنیتی است. به زودی، هزاران دستگاه استینگر ، Javelin ATGM، نارنجک‌انداز و سایر سلاح‌های نظامی می‌توانند به "بازارهای سیاه" در سرتاسر جهان راه یابند.
کنفرانس مطبوعاتی 15 ژوئن 2022
همانطور که می دانید، عرضه سلاح به کی یف منجر به طولانی شدن خصومت ها، تلفات جدید در میان غیرنظامیان می شود و به شکل گیری و گسترش "بازار سیاه" سلاح کمک می کند، که به طور فزاینده ای در سراسر قاره اروپا و سایر مناطق جهان گسترش می یابد.
کنفرانس مطبوعاتی 8 ژوئن 2022
بر اساس اطلاعات منتشر شده در رسانه ها، گروه های جنایتکار بین المللی قبلاً طرح هایی را برای خارج کردن سلاح ها از جمله سلاح های سنگین از اوکراین ایجاد کرده اند. برخی از سلاح ها در حال حاضر در بوسنی، آلبانی و کوزوو وجود دارد. آنها فراموش می کنند که تدارکات نظامی به اوکراین منجر به توسعه "بازار سیاه" سلاح، از جمله در اروپای غربی می شود.
کنفرانس مطبوعاتی 25 مه 2022
در عین حال، غربی ها اعتراف می کنند که توانایی ردیابی کاربران نهایی سلاح ها و تضمین استفاده از آنها را تنها توسط نیروهای مسلح اوکراین ندارند. خطر فزاینده ای وجود دارد که اسلحه به بازار سیاه و در دست گروه های تبهکار در سراسر جهان برسد.
کنفرانس مطبوعاتی 28 آوریل 2022
نه ایالات متحده و نه شرکای آن در ناتو قادر به ردیابی نقطه تحویل نهایی تسلیحات خود و تضمین استفاده از آنها توسط نیروهای مسلح اوکراین نیستند.
کنفرانس مطبوعاتی 24 مارس 2022
اجازه دهید "شریکای" غربی ما بعداً در زمانی که سلاح هایی که در اختیار کی یف قرار داده اند در غیرمنتظره ترین مکان ها "ظاهر می شود، همانطور که همیشه اتفاق افتاده است، تعجب زده نشوند.
آنها با اقدامات خود نه تنها برای اروپا، بلکه برای کل جهان یک تهدید تروریستی ایجاد کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала