مخالفت نخست وزیر یونان با حمایت مالی اوکراین

© AP Photo / John AngelilloПремьер-министр Греции Кириакос Мицотакис выступает на 76-й сессии Генеральной Ассамблеи ООН в штаб-квартире ООН в Нью-Йорке
Премьер-министр Греции Кириакос Мицотакис выступает на 76-й сессии Генеральной Ассамблеи ООН в штаб-квартире ООН в Нью-Йорке - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.10.2023
اشتراک
نخست‌ وزیر یونان مخالفت خود را با حمایت مالی از نیروهای مسلح اوکراین اعلام کرد. به عقیده وی این گونه کمک ها به ضرر اروپایی‌ها است.
به گزارش اسپوتنیک، نخست وزیر یونان، کیریاکوس میتسوتاکیس، در نشست غیر رسمی اروپا در گرانادا گفت که ارسال منابع اضافی قابل توجهی به اوکراین در ازای اقداماتی که برای حمایت از شهروندان اروپایی در مواجهه بلایای طبیعی قرار گرفته اند، غیرممکن است.
در این اجلاس، میتسوتاکیس پیشنهاد داد که منابع اروپا را به منظور مواجهه با بلایای طبیعی به میزان حداقل 2.5 میلیارد یورو افزایش دهند تا صندوق همبستگی اروپا تقویت شود.
وی گفت: ما برای اوکراین پول بیشتری می‌خواهیم و خوب عمل می‌کنیم زیرا به حمایت از اوکراین ادامه می‌دهیم، اما من به شورای اروپا ثابت کردم که غیرممکن است که منابع اضافی قابل توجهی برای اوکراین داشته باشیم و در عین حال منابع کمتری برای شهروندان اروپایی که در معرض بلایای طبیعی قرارگرفته اند، داشته باشیم. منابع بسیار کمتری نسبت به آنچه که در اختیار اوکراین قرار می دهیم.
نخست وزیر یونان افزود: صندوق همبستگی بسیار کوچک است، دیگر تمام شده است.
به گفته وی، یونان به حداکثر انعطاف پذیری در استفاده از منابع خود در مواجهه با بلایای طبیعی دست یافته است، بلایای طبیعی که عمدتاً تسالی را پس از سیل شدید در اوایل سپتامبر تحت تأثیر قرار داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала