بازدید از پیش اعلام نشده بورل از اودسا

© AP Photo / Brittainy NewmanГлава внешнеполитического ведомства Европейского союза Жозеп Боррелл выступает перед прессой в Нью-Йорке
Глава внешнеполитического ведомства Европейского союза Жозеп Боррелл выступает перед прессой в Нью-Йорке - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.09.2023
اشتراک
رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا در یک سفر از پیش اعلام نشده وارد اودسا شد.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا در یک سفر از پیش اعلام نشده وارد اودسا شد.
بورل در یک پیام ویدئویی که در صفحه این وزارتخانه منتشر شد، گفت که هدف از این سفر ابراز حمایت از اوکراین است.
رئیس دیپلماسی اروپا پیش از این بارها به نفع ادامه حمایت نظامی غرب از کی یف صحبت کرده است. وی به ویژه در ماه ژوئن گفت که درگیری در اوکراین بدون کمک خارجی به سرعت پایان خواهد یافت. علاوه بر این، او در پایان ماه اوت گفت که مذاکره برای حل این وضعیت را در شرایط فعلی ممکن نمی‌داند.
Josep Borrell جوزپ بورل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.09.2023
درخواست بورل برای تسریع روند عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا
روسیه بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما مقامات کی یف ممنوعیتی را برای انجام مذاکرات به شکل قانونی وضع کرده اند. کرملین همچنین توجه خود را به این واقعیت جلب کرد که در حال حاضر هیچ پیش نیازی برای انتقال وضعیت در اوکراین به یک مسیر صلح آمیز وجود ندارد و دستیابی به اهداف عملیات ویژه یک اولویت مطلق برای مسکو است.
در اواسط ژوئن، پوتین تکرار کرد که روسیه هرگز از مذاکره ای که می تواند به حل بحران اوکراین منجر شود، خودداری نکرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала