نگاه ویژه اسپوتنیک

نه، به کانادای نازی

© AFP 2023 / Sean Kilpatrick/Poolزلنسکی و نخست وزیر کانادا
زلنسکی و نخست وزیر کانادا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.09.2023
اشتراک
این روزها نظام بین الملل، افکار عمومی و آزاداندیشان جامعه جهانی شاهد بزرگ‌ترین رسوایی قرن برای دولت جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، هستند و برخی از فعالان مستقل جهانی، تعبیر دولت نازی کانادا را شایسته وضعیت فعلی آن‌ها ارزیابی نموده‌اند.
بعبارتی، تجلیل از "یاروسلاوهونکا"؛ کهنه سرباز جنایتکار ۹۸ ساله‌ی اوکراینی، که از گردانهای وابسته و وفادار به "استپان باندرا"، معروف به آدمخوار، بود و به­خدمت واحدهای اطلاعاتی "گشتاپو" و "اس اس" آلمان نازی درآمده بود، به همراه زلنسکی، رئیس فاشیست رژیم کی‌یف، درچارچوب بازدید ۲۲ سپتامبر زلنسکی از پارلمان کانادا و تشویق همزمان "هونکا و زلنسکی" توسط همه‌ی نمایندگان پارلمان کانادا و مقامات رسمی دولت آن کشور با شعار معروف بخش جدایی طلب باندرای آلمان نازی با عنوان "زنده باد اوکراین"و قیام همزمان همه‌ی حاضران و... ، چهره‌ی کثیف فاشیستی کانادا و همه‌ی کشورهای عضو جبهه‌ی حامیان اوکراینی را نمایان نمود.
گستاخی مقامات پارلمانی کانادا در معرفی یاروسلاوهونکا بعنوان "پیشکسوت مبارزه با روس‌ها"، بخوانید نسل‌کشی زنان، کودکان، سالمندان و غیرنظامیان، بخش اندکی از افتضاح و رسوائی بزرگ دولت ترودو بود که تلاش نمود با اعمال فشار بر"آنتونی روتا"، رئیس پارلمان کانادا، از بار این رسوائی بزرگ شانه خالی کرده و تمام ماجرا را ختم به رئیس مستعفی پارلمان نماید، لکن این عمل شنیع دولت کانادا صرفاً نباید به این استعفا ختم گردد و مقصران اصلی ماجرا، خصوصاً ترودو، باید بعنوان نمایندگان رسمی حمایت از جنایات آلمان فاشیستی نازی در دوره‌ی معاصر، مجازات گردند.
اما این رخداد و ضرورت تبیین و انعکاس همه‌جانبه آن در نظام بین‌الملل و مطالبه‌گری نخبگان مستقل جهانی از چند بُعد حائز اهمیت است:
1. حضور همزمان زلنسکی با یاروسلاوهونکا در پارلمان کانادا و تشویق آن‌ها با جمله "پیشکسوتان مبارزه با روسیه"] نسل‌کشی روس‌تباران]، برای چندمین بار در اذهان جامعه جهانی، ماهیت فاشیستی رژیم کی‌یف را نمایان نمود.
2. تقویت نمادهای فاشیسم و نئونازیسم با بهره‌گیری از اندیشه‌های استپان باندرا، خصوصاً راهپیمائی مستقل آنها با پرچم‌های صلیب شکسته آلمان نازی وعلائم اس اس و گرامیداشت فرماندهان آلمان نازی و نامگذاری اسامی آنها برروی بیش از سه هزار خیابان و محل تاریخی و پرتردد در شهرهای اوکراین و پاک کردن نام قهرمانان روسی نبرد بزرگ میهنی، بخشی از سیاست‌های توسعه نازیسم در اوکراین از ۲۰۱۴ بوده که خصوصاً از سال ۲۰۱۹ و در دوران زلنسکی به‌شدت گسترده شد.
3. مبارزه با هویت، فرهنگ، سنت، زبان و مناسبت‌های مورد احترام جامعه روسی و اعلام جرم برای خانواده بازماندگان و قهرمانان نبرد بزرگ میهنی در صورت گرامیداشت " ۹ می" و یا استفاده از نماد "سنت جورج" و برگزاری راهپیمائی "هنگ جاویدان" یکی دیگر از هزاران اقدام ضد روسی دولت‌های کودتایی اوکراین از ۲۰۱۴ تاکنون بوده است.
کرملین از کانادا خواست کهنه سرباز آلمان نازی را که در پارلمان این کشور سخنرانی کرد، مجازات کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.09.2023
روسیه از کانادا خواست کهنه سرباز آلمان نازی را که در پارلمان این کشور سخنرانی کرد، مجازات کند
4. اقدام کانادا در دعوت کردن از هونکا و زلنسکی از نظر حقوق بین‌الملل مصداق عملی به رسمیت شناختن فاشیسم می‌باشد بعبارتی، به هیچ‌وجه دولت کانادا نمی‌تواند از مسئولیت حقوقی این اقدام ضدبشری شانه خالی نماید.
5. ورای ضرورت پاسخ‌گویی دولت کانادا در خصوص دلایل پناه دادن طولانی این کشور به هونکا، که از جنایتکاران جنگی و ناقضان حقوق بشر محسوب می‌گردد، شبکه دولتی مرتبط با او و اقدامات آنها طی چند دهه گذشته نیز باید افشاء گردد و بعنوان عناصر دخیل در اقدام مجرمانه ضدبشری برای رسیدگی به جنایاتشان به محاکم روسی استرداد وهمچنین غرامت حمایت از این فرد و همکاران او به دولت روسیه، پرداخت گردد.
6. در این راستا ضروری است به یکی از مسائل مهم حقوقی در جنگ جهانی دوم اشاده نمایم که مقرر بود؛ تمام جنایتکاران اوکراینی واحد "گالیسیا" که بخشی از اس اس آلمان نازی بود برای محاکمه در محاکم قضایی جنگی به اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی، استرداد شوند لکن بخشی از این جنایتکاران طبق تبانی و توافق مخفی با ارتش انگلیس، به‌صورت کاملاً هماهنگ شده، تسلیم نیروهای انگلیسی شدند و همزمان در ادامه این نقشه و با وساطت و مداخله واتیکان، که در آن زمان گروه کاتولیک های ضد شوروی را نیز حمایت می‌نمود، مورد عفو قرار گرفتند و به‌صورت کاملاً استثنائی، سربازان و فرماندهان آلمان نازی و اس اس با تابعیت اوکراینی توانستند از محاکمه و استرداد به روسیه بگریزند و برخی از آن‌ها تحت حمایت آمریکا، انگلیس و کانادا به زندگی خفت‌بار خود ادامه دادند و اتفاقاً در مسیر روس‌ستیزی به‌صورت مخفی به دولت‌های مذکور مشورت می‌دادند.
گروه رسانه ایروسیه امروز پس از تجلیل از کهنه سرباز نازی ها در پارلمان کانادا هشتگ راه اندازی کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.09.2023
گروه رسانه ای"روسیه امروز" پس از تجلیل از کهنه سرباز نازی ها در پارلمان کانادا هشتگ راه اندازی کرد
آن‌چه ذکر شد بخش کوتاهی از پشت پرده سیاست‌های ضدروسی و حمایت از فاشیسم نه ‌تنها در کانادا، بلکه در آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان است سیاست‌هایی که خصوصاً، از سال ۲۰۱۴ در اوکراین شدیداً تقویت گردید و منجر به نسل‌کشی هزار تن از روس‌تباران دونباس شد و نهایتاً دولت روسیه برای حفاظت از جان مردمان این مناطق و به درخواست آنها براساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد و جلوگیری از ادامه نسل‌کشی مردم بی‌دفاع و غیرنظامی تصمیم به عملیات ویژه نظامی گرفت.
درطول بیش از یک‌سال عملیات ویژه نظامی روسیه، به دفعات شاهد بودیم که نیروهای اوکراینی با نمادهای فاشیسم و آلمان نازی به جنگ روس‌ها آمدند و در برابر سکوت مجامع دروغین حقوق بشری و سیاست‌های دوگانه غرب، دست به انواع جنایات جنگی زدند.
درهمین راستا است که امروز برای همگان نمایان گردیده که؛ روسیه درحال نبرد با جبهه ناتو و متحدان نئونازی جدید در سرزمین‌های تاریخی خود برای حفاظت مشروع از اتباع بی‌دفاع خود و مبارزه با گسترش فاشیسم نوین است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала