روسیه از کانادا خواست کهنه سرباز آلمان نازی را که در پارلمان این کشور سخنرانی کرد، مجازات کند

© Photo / CTV Newsکرملین از کانادا خواست کهنه سرباز آلمان نازی را که در پارلمان این کشور سخنرانی کرد، مجازات کند
کرملین از کانادا خواست کهنه سرباز آلمان نازی را که در پارلمان این کشور سخنرانی کرد، مجازات کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.09.2023
اشتراک
دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد مقامات کانادا موظفند کهنه سرباز آلمان نازی عضو سپاه سرکوب گر اس اس نازی ها را که در پارلمان این کشور صحبت کرده بود به دست عدالت بسپارند یا تحویل دهند.
به گزارش اسپوتنیک، این عضو اس اس به نام یاروسلاو هونکا، 98 ساله جمعه گذشته به افتخار بازدید ولادیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین به جلسه پارلمان کانادا دعوت شد و وی به عنوان پیش کسوت "مبارزه با روس ها" به حضار معرفی و مورد تشویق قرار گرفت. در واقع، معلوم شد که او یک جنگجوی سابق در یگان داوطلبان "گالیسیا" نیروهای اس اس است که متشکل از ملی گرایان اوکراینی بود و نه تنها با ارتش سرخ می جنگید، بلکه به خاطر جنایات علیه یهودیان، لهستانی ها، بلاروس ها و اسلواکی ها نیز مورد توجه قرار داشت. آنتونی روتا، رئیس مجلس عوام، مسئولیت دعوت از ملی‌گرای اوکراینی را به پارلمان برعهده گرفت و گفت که "اطلاعات اضافی که او را از این تصمیم پشیمان می‌کرد" "بعداً به او اطلاع داده شد". او سه شنبه اعلام کرد که استعفا می دهد.
واکنش تند کانادا به امتناع ایران از تحویل جعبه سیاه هواپیمای سرنگون شده اوکراینی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.09.2023
پارلمان کانادا در پی رسوایی کهنه سرباز نازی با محکوم کردن نازیسم موافقت کرد
پسکوف به خبرنگاران گفت: "ما اظهاراتی را از لهستان شنیده‌ایم مبنی بر اینکه آنها نیز قرار است موضوع پیگرد قانونی این نازی را آغاز کنند؛ چنین جنایاتی مشمول مرور زمان نیستند ، این بدیهی است. بنابراین، البته ما معتقدیم که مقامات کانادایی موظف هستند که او را به دست عدالت بسپارند و کسانی را که قصد دارند این جنایتکار را به دست عدالت سپرده و به کسانی تحویل دهند که می خواهند او را به دست عدالت بسپارند. او اضافه کرد که بعید است در این شرایط حتی لازم باشد دلیلی برای محاکمه وجود داشته باشد، زیرا "ما قطعاً در مورد یک نازی صحبت می کنیم."
به گفته وی، رئیس پارلمان کانادا پس از استعفا، مسئولیت اتفاقات رخ داده را بر عهده گرفت، اما مشخص نیست با دیگرانی که در این مراسم نازی را تشویق کردند، چه باید کرد.
پسکوف گفت: "البته اینجا عقل حکم می کند که باید نوعی نکوهش نازیسم صورت بگیرد. پارلمان باید این کار را بکند وگرنه پارلمانی است که به این کف زدن ها آلوده شده است. من حتی در مورد واکنش بین المللی صحبت نمی کنم که البته ... ما ترجیح می دهیم بشنویم و ناظر سکوت این مورد نباشیم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала