درخواست لهستان برای برکناری رئیس مجلس عوام کانادا به دلیل احترام به سرباز اس اس

© AFP 2023 / Sean Kilpatrick/Poolمجلس کانادا
مجلس کانادا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.09.2023
اشتراک
لهستان به دلیل احترام به سرباز بازنشسته اس اس استعفای رئیس مجلس عوام کانادا را درخواست کرد.
به گزارش اسپوتنیک، آرکادیوش مولارچیک معاون وزیر امور خارجه لهستان در مصاحبه با خبرگزاری RAR گفت: آنتونی روتا، رئیس مجلس عوام کانادا پس از رسوایی بزرگداشت سرباز سابق اس اس باید استعفا دهد.
زمانی که مشخص شد یک سربازسابق اس اس اوکراینی به نام یاروسلاو هونکا که به پارلمان کانادا دعوت شده بود، به عنوان بخشی از لشکر 14 داوطلب گرنادیر "گالیسیا" نیروهای اس اس که نه تنها با ارتش سرخ می جنگید، رسوایی به راه افتاد. این موضوع همچنین به دلیل جنایات این گردان علیه یهودیان، لهستانی ها، بلاروس ها و اسلواکی ها مورد توجه قرار گرفت. در این زمینه، آنتونی روتا، رئیس مجلس عوام گفت که از تمام جزئیات زندگی نامه هونکا 98 ساله اطلاعی ندارد و اکنون از اقدام خود پشیمان است و از همکارانش عذرخواهی می کند.
Ярослав Хунка - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.09.2023
واکنش سازمان ملل به حضور کهنه سرباز نازی در جلسه پارلمان کانادا
مولارچیک گفت: "این یک سازش بزرگ رئیس مجلس عوام، فقدان بینش، ناآگاهی از تاریخ است. و من معتقدم که با چنین سازش بزرگی باید از سمت رئیس مجلس استعفا داد."
به گفته وی، "سربازان Waffen-SS متعلق به جنایتکارترین واحدهای آلمان بودند، مرتکب جنایات جنگی گسترده - در درجه اول علیه لهستانی ها و یهودیان" و مرتکب وحشیگری های باورنکردنی شدند." و امروز عدم محکومیت بی چون و چرای این افراد و در عین حال تجلیل از آنها سازش بزرگی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала