واکنش سازمان ملل به حضور کهنه سرباز نازی در جلسه پارلمان کانادا

Ярослав Хунка
Ярослав Хунка - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.09.2023
اشتراک
نماینده رسمی دبیرکل سازمان ملل متحد در یک نشست خبری گفت: سازمان ملل با تمجید از افرادی که به نازی ها کمک کردند، مخالف است.
به گزارش اسپوتنیک، "استفان دوجاریک" در پاسخ به درخواستی برای اظهار نظر در مورد حضور یاروسلاو هونکه کهنه سرباز نازی در پارلمان کانادا و تشویق وی گفت:" همانطور که از گزارش ها دیدم، رئیس مجلس در اتاوا قبلاً با توجه به دلایلی که از این مرد ارائه کرد، از دعوت وی عذرخواهی کرده است. ما البته با هر گونه تجلیل از افرادی که به طور فعال در فعالیت های نازی ها در طول جنگ جهانی دوم شرکت کردند، مخالفیم".
در 22 سپتامبر، هونکا به جلسه ویژه پارلمان کانادا که همزمان با سفر ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین بود، دعوت شد. در آنجا، مرد 98 ساله با تشویق حضار به عنوان "جنگجوی استقلال اوکراین در برابر روس ها در طول جنگ جهانی دوم" معرفی شد.
در واقع، معلوم شد که او یکی از اعضای سابق بخش داوطلب اس اس "گالیسیا" است، که نه تنها علیه نیروهای شوروی جنگید، بلکه به خاطر جنایات علیه یهودیان، لهستانی ها، بلاروس ها و اسلواکی ها نیز مورد توجه قرار گرفت. این واحد عمدتاً متشکل از ملی گرایان اوکراینی بود.
آنتونی روتا، رئیس مجلس عوام، مسئولیت دعوت از ملی‌گرای اوکراینی به پارلمان را برعهده گرفت و گفت که "اطلاعات اضافی که او را از این تصمیم پشیمان می‌کرد" "بعداً به او اطلاع داده شد".
جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، گفت که نه او و نه هیئت زلنسکی از این طرح ها اطلاعی ندارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала