- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

انهدام یک تانک لئوپارد آلمانی با خدمه نظامی آلمانی

© AFP 2023 / Christof Stache خدمه آلمانی تانک لئوپارد 2
 خدمه آلمانی تانک لئوپارد 2 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.09.2023
اشتراک
نیروهای شناسایی ارتش روسیه یک تانک لئوپارد آلمانی منتقل شده به اوکراین با خدمه آلمانی از نیروهای بوندسور را منهدم کردند.
به گزارش اسپوتنیک، نیروهای شناسایی ارتش روسیه یک تانک لئوپارد آلمانی منتقل شده به اوکراین را با خدمه آلمانی از نیروهای بوندسور را منهدم کردند.
نیروی شناسایی ارتش روسیه با نام مستعار "افسانه" گفت: نیروهای شناسایی ارتش روسیه یک تانک لئوپارد را که به اوکراین منتقل شده بود با خدمه کاملاً آلمانی متشکل از پرسنل نظامی نیروهای مسلح آلمانکه در جبهه زاپوروژیه فعالیت می کردندرا منهدم کردند.

او گفت: وقتی ما ضد حمله " گوشت دم توپ" آنها را متوقف کردیم و لئوپارد آنها را زدیم، سریعا به سمت تانک در حال سوختن رفتیم که متوجه شدیم تمامی خدمه به غیر از راننده تانک که به شدت زخمی شده است کشته شده اند. وقتی که این راننده به هوش آمد به زبان آلمانی فریاد می زد "شلیک نکنید".

این فرمانده شناسایی گفت : شخص آلمانی زبان چندین بار تاکید کرد که او مزدور نیست و از نیروهای نظامی رسمی ارتش آلمان است و همه کسانی که با او بودند و کشته شدند نیز از همان گردان بودند. به نظامی آلمانی خدمات پزشکی اولیه ارئه شد و او مقر نیروهای خودی را به ما گزارش داد.

این فرمانده شناسایی با نام مستعار " افسانه" افزود: من اول کمی متعجب شدم که او آلمانی است، اما بعد حتی خوشحال هم شدم که برای ما چه فرقی دارد هر کس با این تانک های آلمانی و یا آمریکایی بیاید باید منهدم شود و بسوزد حتی اگر آمریکایی ها خدمه تانکشان باشند.

افسانه گفت: من از پزشک تیم خود پرسیدم که وضعیت این نظامی آلمانی چگونه است، که به من جواب داد به خاطر خونریزی زیاد شانسی برای زنده ماندن ندارد و گفته است که زن و فرزندش را خیلی دوست دارد، ما او را آماده انتقال به مرکز پزشکی کردیم اما او تمام کرد.
این فرمانده گروه شناسایی خواست که صدایش به گوش نظامیان غربی برسد و قبل از جنگ با روس ها به فکر زن و بچه خود باشند!
سامانه راکتی چندگانه گراد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.09.2023
ارتش روسیه در یک هفته 12 حمله به اهداف نیروهای مسلح اوکراین انجام داد
پیش از این روسیه یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه دیمیتری پسکوف خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف تصریح کرد که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین دخالت دارند، از جمله نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала