انتقال تانک های آبرامز به اوکراین در چند روز آینده

© AFP 2023 / Patrik StollarzВоеннослужащие разгружают боевые танки M1 Abrams в Германии
Военнослужащие разгружают боевые танки M1 Abrams в Германии - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.09.2023
اشتراک
پنتاگون اعلام کرد که تانک های آبرامز در روزهای آتی به اوکراین ارسال خواهند شد.
به گزارش اسپوتنیک، پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که تانک های آمریکایی آبرامز در "روزها و هفته های آتی" وارد اوکراین خواهند شد.

وی در کنفرانس مطبوعاتی خود اظهار کرد: "بنا بر صلاحدید های امنیتی من اجازه طرح جزئیات اینکه مشخصا چه زمانی این تانک ها به آنجا می روند، را ندارم. تنها می توانم بگویم که ما انتظار داریم که آنها در روزها و هفته های آینده وارد اوکراین شوند".

رایدر افزود که ارسال این تانک ها "طبق برنامه" صورت خواهند گرفت. ایالات متحده آمریکا قول ارسال یک مجموعه کامل گردان تانکی آبرامز – 31 دستگاه - به اوکراین را داده است.

شایان ذکر است که نظامیان روسیه تا پیش از این چندین دستگاه از تانک های لئوپارد آلمانی و چلنجر انگلیسی را در اوکراین منهدم کرده بودند.
Разгрузка американских переносных противотанковых ракет, поставляемых Украине из США в рамках военной поддержки - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.09.2023
استفاده ایالات متحده از اوکراین برای آزمایش روش های نظامی با هدف استفاده در آینده
فدراسیون روسیه پیشتر یادداشت رسمی را در خصوص ارسال تسلیحات جنگی به اوکراین، به کشورهای عضو ناتو ارسال نموده بود. سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه تاکید کرده بود که هر محموله ای که شامل تسلیحات و تجهیزات جنگی برای اوکراین باشد، به هدف قانونی مسکو تبدیل خواهد شد. در وزارت خارجه روسیه خاطرنشان شده بود که کشورهای ناتو با ارسال تسلیحات برای اوکراین، "با آتش بازی می کنند". دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین نیز به نوبه خود اعلام کرده بود که تزریق اسلحه به اوکراین از جانب غرب به موفقیت مذاکرات مسکو و کی یف کمک نمی کند و تنها اثر منفی بر آن دارد. سرگئی لاوروف در جای دیگری خاطرنشان کرده بود که ایالات متحده و ناتو به شکل مستقیم در درگیری اوکراین مشارکت دارند، "از جمله نه تنها بواسطه ارسال تجهیزات و تسلیحات جنگی به کی یف، بلکه با آموزش نیروها ... در خاک آلمان؛ بریتانیا، ایتالیا و دیگر کشورها".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала