استفاده ایالات متحده از اوکراین برای آزمایش روش های نظامی با هدف استفاده در آینده

© AFP 2023 / Sergei SupinskyРазгрузка американских переносных противотанковых ракет, поставляемых Украине из США в рамках военной поддержки
Разгрузка американских переносных противотанковых ракет, поставляемых Украине из США в рамках военной поддержки - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.09.2023
اشتراک
کارشناس: اوکراین آزمایشگاهی برای مطالعه نوآوری های نظامی ایالات متحده است.
دیمیتری استفانوویچ از موسسه اقتصاد جهانی و روابط بین‌الملل آکادمی علوم روسیه که مقر ان در مسکو می باشد، در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که واشنگتن در مورد استفاده از اوکراین برای یادگیری نحوه واکنش انواع مختلف تسلیحات، تامل نمی کند.
مارا کارلین دستیار وزیر دفاع ایالات متحده در زمینه راهبردها، برنامه ها و قابلیت ها، پیشتر اوکراین را آزمایشگاهی برای مطالعه نوآوری های نظامی ایالات متحده نامیده بود.
وی د سخنانی خود در دانشگاه دونالد ریگان اذعان کرده بود که اوکراین از فناوری های هوش مصنوعی استفاده می کند که به کیف و متحدان غربی آن کمک می کند تا ارزیابی دقیق‌تری از روند درگیری ها انجام داده و متوجه شوند که رژیم زلنسکی بیش از همه به چه چیزی نیاز دارد.
Журналист Сеймур Херш. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.09.2023
هرش: اطلاعات آمریکا تردید دارد که نیروهای مسلح اوکراین قادر به شکستن خطوط دفاعی روسیه باشند
دیمیتری استفانوویچ از موسسه اقتصاد جهانی و روابط بین‌الملل آکادمی علوم روسیه که مقر ان در مسکو می باشد، در این خصوص تاکید می کند که از درگیری ها برای مشخص کردن ویژگی های تسلیحات و آزمایش آنها در شرایط واقعی استفاده می شود.

وی در مورد مناقشه اوکراین معتقد است: «این مهم‌ترین تجربه‌ای است که اکنون ارتش آمریکا برای مطالعه رویکردهای روسیه جهت انجام عملیات نظامی در بخش مرکزی اروپا، کسب می‌کند».

استفانوویچ همچنین "نقش کلیدی" آمریکا در مداخله در مناقشه اوکراین و "ایجاد سیستم های شناسایی یکپارچه، ارزیابی نتایج استفاده رزمی از تسلیحات و ایجاد سامانه های پدافند هوایی و موشکی یکپارچه و همچنین توسعه سیستم های ارتباطی، از جمله با بهره گیری از راه حل های تجاری مانند Starlink" برای نیروهای مسلح اوکراین، را یادآور شد.
به گفته این کارشناس روس، تاکید بر این نکته مهم است که آمریکایی ها در کنار موضوعات دیگر از اوکراین برای «آموزش دفع حملات موشک‌های کروز و بالستیک و پهپادها با بهره گیری از موشک‌های ضدهوایی و سیستم‌های تسلیحاتی متنوع با بردهای مختلف» استفاده می کنند.

استفانوویچ افزود: «همه اینها به واشنگتن اجازه می دهد تا روش های خاصی را آزمایش کند که بعدا برای اجرا در ارتش ایالات متحده پیشنهاد می شوند».

وقتی از او پرسیده شد که چرا اوکراین تبدیل به مکان مناسبی برای آزمایش تسلیحات و فناوری های جدید ایالات متحده شد، وی تاکید کرد که این در اوکراین ممکن بود که "امکان ادغام سیستم های تسلیحاتی به سبک غربی و شوروی و پسا شوروی، نشان داده شده شوند".
Испытания GMLRS - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.09.2023
انتقال تسلیحات مرگبارتر آمریکا به اوکراین بوی ناامیدی می دهد
ایالات متحده و متحدانش بلافاصله پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در فوریه 2022، کمک های نظامی خود را به کیف افزایش دادند. از آن زمان تا کنون واشنگتن حدود 43.7 میلیارد دلار سلاح به کیف تحویل داده است.
مسکو بارها هشدار داده است که کشورهای ناتو با ارسال تسلیحات به کیف "با آتش بازی می کنند" که به گفته کرملین منجر به طولانی شدن درگیری اوکراین می شود. سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه تاکید کرده است که هر محموله ای که شامل تسلیحات برای اوکراین باشد، تبدیل به هدف قانونی روسیه خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала