اعمال ممنوعیت واردات غلات اوکراینی توسط لهستان بر خلاف تصمیم کمیسیون اروپا

© AP Photo / Alik Kepliczنمایی از ورشو
نمایی از ورشو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.09.2023
اشتراک
موراویسکی: لهستان از نیمه شب واردات غلات اوکراینی را تحریم خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ماتئوش موراویچکی، نخست وزیر جمهوری لهستان، گفت: لهستان علی رغم امتناع کمیسیون اروپا از تمدید تحریمرواردات غلات اوکراینی را از نیمه شب ممنوع می کند .
رئیس دولت لهستان گفت: اینجا و اکنون می گویم ما ممنوعیت واردات غلات اوکراینی را تمدید خواهیم کرد. ما به برلین گوش نمی دهیم، به بروکسل گوش نمی دهیم. ما این کار را از نیمه شب امروز انجام خواهیم داد.
در همان زمان، موراویسکی تصمیم اتحادیه اروپا را برای کشاورزان لهستانی مضر خواند. نخست وزیر لهستان در ابتدای هفته اعلام کرد که درباره تمدید ممنوعیت واردات غلات اوکراینی اولتیماتوم به کمیسیون اروپا ارسال کرده است.
روز جمعه، کمیسیون اروپا تصمیم گرفت محدودیت های واردات چهار نوع محصولات کشاورزی اوکراین را به چندین کشور مرزی اتحادیه تمدید نکند، اما این کشور را موظف کرد اقدامات کنترل صادرات را اعمال کند. کی یف باید در 18 سپتامبر برنامه اقدام را به اتحادیه اروپا و چهار کشور همسایه ارائه کند. کمیسیون اروپا و اوکراین وضعیت را زیر نظر خواهند داشت. تا زمانی که کی یف اقدامات خود را به طور مؤثر اعمال کند، هیچ برنامه ای برای اعمال محدودیت های جدید وجود ندارد.
Разгрузка зерна в зернохранилище села Згуровка, Украина. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.08.2023
مخالفت کی یف با محدودیت واردات غلات اوکراین به اتحادیه اروپا
در پایان ماه مارس سال جاری، پنج کشور اتحادیه اروپا هم مرز با اوکراین (بلغارستان، مجارستان، لهستان، رومانی و اسلواکی) با درخواست مداخله در بحران ناشی از هجوم به اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، درخواست کردند. غلات از اوکراین اتحادیه اروپا اقدامات محدود کننده موقتی را با هدف از بین بردن مشکلات لجستیکی مرتبط با این محصولات در کشورهای مرزی اتحادیه اتخاذ کرده است و آنها در 2 می لازم الاجرا شدند و در ژوئن تا 15 سپتامبر تمدید شدند.
این محدودیت ها به این معنی است که گندم، ذرت، دانه های کلزا و آفتابگردان با منشاء اوکراینی می توانند برای گردش آزاد در همه کشورهای اتحادیه اروپا به جز پنج کشور مرزی منتقل شوند. به موازات آن، این کشورها متعهد شدند که اقدامات یکجانبه خود را علیه محصولات کشاورزی عرضه شده توسط کی یف لغو کنند.
کمیسیون اروپا بارها تاکید کرده است که اقدامات محدودکننده موقتی هستند و به محض رفع مشکلات لجستیکی لغو خواهند شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала