امیدواری آمریکا به موفقیت تلاش های سازمان ملل در مورد توافق غلات

© iStock.com / prillФлаги США на улице Нью-Йорка, США
Флаги США на улице Нью-Йорка, США - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.09.2023
اشتراک
ایالات متحده آمریکا امیدوار است که های دبیرکل سازمان ملل بتواند روسیه را به توافق غلات بازگرداند.
به گزارش اسپوتنیک، لیندا توماس گرینفیلد نماینده دائم ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که کشورش امیدوار است که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در جریان ارتباطات خود در هفته مقامات عالیرتبه بتواند به بازگرداندن روسیه به ابتکار دریای سیاه دست پیدا کند.
دبیرکل سازمان ملل متحد پیشتر اعلام کرده بود که هفته آید د جریان دیدارهای خود در حاشیه هفته مقامات عالیرتبه این سازمان، آینده توافق غلات را با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به بحث و گفتگو بگذارد. هفته مجمع عمومی سطح عالی سازمان ملل متحد بین روزهای 26-19 سپتامبر برگزار خواهد شد. لاوروف ریاست هیات روسیه را در این نشست بر عهده خواهد داشت.

توماس گرینفیلد در پاسخ به سوالی که آیا می توان انتظار پیشرفتی را از دیدار های گوترش با لاوروف، اردوغان و زلنسکی داشت، اظهار کرد: "ما از دبیرکل بابت اینکه وی با تلاش برای پیدا کردن راه حل برای بازگرداندن روسها به ابتکار غلات فعالانه به تماس های خود ادامه می دهد، سپاسگزاریم. ما امیدواریم که وی در این زمینه در دیدار های خود که هفته آینده با شرکای مختلف برگزار خواهد کرد، به موفقیت برسد".

اردوغان از غرب خواست به وعده‌های خود در مورد معامله غلات عمل کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.09.2023
اردوغان از غرب خواست به وعده‌های خود در مورد معامله غلات عمل کند
اعتبار توافق غلات در تاریخ 18 ژوئیه به پایان رسید و فدراسیون روسیه به ترکیه، اوکراین و سازمان ملل متحد اعلام کرد که مخالف تمدید آن می باشد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه پیشتر در خصوص این توافق اعلام کرده بود که علیرغم تلاش های سازمان ملل شروط این توافق در رابطه با روسیه اجرا نشده اند، زیرا کشورهای غربی تصمیم ندارند قول های خود را عملی کنند. پوتین به دفعات خاطرنشان کرده بود که غرب بخش عمده ای از غلات اوکراین را به دولت های خود منتقل کرده، در حالی که هدف اصلی این توافق، ارسال غلات به کشورهای نیازمند و از جمله کشورهای آفریقایی بوده است، چیزی که در عمل صورت نگرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала