اردوغان از غرب خواست به وعده‌های خود در مورد معامله غلات عمل کند

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر اردوغان از غرب خواست به وعده‌های خود در مورد معامله غلات عمل کند
اردوغان از غرب خواست به وعده‌های خود در مورد معامله غلات عمل کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.09.2023
اشتراک
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت کشورهای غربی باید تلاش کنند تا به وعده های خود در مورد توافق غلات عمل کنند.
به گزارش اسپوتنیک، رهبر ترکیه پس از بازگشت از هند در هواپیما به خبرنگاران گفت: "همه رهبرانی که با آنها دیدار کردم (در حاشیه اجلاس سران گروه 20 در هند) مجدداً درخواست‌هایی به ویژه در مورد عملکرد کریدور غلات دریای سیاه از ما کردند. البته خواست مشترک همه رهبران ادامه ابتکار دریای سیاه است. من در دیدارهای خودم مخصوصاً به تلاش های ما در این زمینه اشاره می کنم، زیرا باید جدیت این مسئله و تلاش های ترکیه مشخص و قابل مشاهده باشد. بسیاری از کشورها از دیپلماسی پرتحرکی که ما - ترکیه - انجام داده ایم، آگاه هستند. در این مرحله کشورهای غربی باید وارد عمل شوند و به وعده های خود عمل کنند".
آمادگی سازمان ملل در اجرای شرایط روسیه برای بازگشت به توافق غلات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.09.2023
آمادگی سازمان ملل در اجرای شرایط روسیه برای بازگشت به توافق غلات
به گفته وی، کشورهای غربی ضمن قدردانی از تلاش‌های ترکیه، باید خودشان هم تلاش کرده و به وعده‌های خود عمل کنند.
اجرای معامله غلات در 18 ژوئیه متوقف شد، روسیه مخالفت خود را با تمدید آن به ترکیه، اوکراین و سازمان ملل اعلام کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیش از این خاطرنشان کرده بود که با وجود تلاش‌های سازمان ملل، مفاد توافق با روسیه عملی نشد، زیرا کشورهای غربی به وعده‌های خود عمل نمی‌کردند. پوتین بارها خاطرنشان کرده است که غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشورهای خود صادر می کند و هدف اصلی این معامله یعنی تامین غلات به کشورهای نیازمند از جمله کشورهای آفریقایی، هرگز محقق نشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала