خنثی سازی 144 عملیات تروریستی اوکراین در روسیه از ابتدای عملیات ویژه نظامی

© Sputnik / Dmitry MakeevБойцы спецназа ФСБ. Архивное фото
Бойцы спецназа ФСБ. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.09.2023
اشتراک
شورای امنیت روسیه: در مدت اجرای عملیات ویژه نظامی در روسیه 144 عملیات تروریستی رژیم کی یف خنثی شده است.
به گزارش اسپوتنیک، یوری کوکوف معاون دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه در مصاحبه با روزنامه با روزنامه "راسیسکایا گازیتا" اعلام کرد که رژیم کی یف تبدیل به عامل تروریسم در سطح دولتی شده است و فعالیت تروریستی – خرابکارانه وسیعی را به راه انداخته است.

وی تاکید کرد: "رژیم نازی اوکراین با استفاده از حمایت ایالات متحده آمریکا و کشورهای ائتلاف غرب، کاملا از معیارهای حقوق بین المللی و از جمله حقوق بشری روی بر میگرداند و عملا عامل تروریسم در سطح دولتی است که جنایاتی را بر علیه صلح و امنیت بشریت صورت می دهد".

کوکوف تصریح کرد: "با آغاز عملیات ویژه نظامی در اوکراین، تعداد بروز عملیات های تروریستی در کشور ما به مراتب رشد کردند. در طی این مدت در خاک کشور 143 جنایت در حوزه تروریستی صورت گرفته است که از این بین از انجام 131 مورد عملیات تروریستی بوده و بواسطه تلاش های سرویس های ویژه و نهاد های انتظامی و امنیتی از انجام 256 جنایت تروریستی پیشگیری شده که 144 مورد از آنها عملیات تروریستی بوده است".

سامانه ضد هوایی اس-300 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.09.2023
جلوگیری از حمله تروریستی نظامیان اوکراینی در کریمه
معاون دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه همچنین خاطرنشان کرد که از ابتدای عملیات ویژه نظامی، از انجام بیش از 70 عملیات تروریستی وسیع و از جمله در مراکز انرژی جلوگیری شده و تلاش ها برای نابودی هواپیماهای نظامی و مسافربری در پایگاه های هوایی خنثی گردیده اند.

وی تصریح کرد: "از فوریه 2022 از بیش از 70 عملیات تروریستی وسیع شامل تلاش ها برای آسیب زدن به خط لوله گاز "جریان ترکی"، خطوط انتقال برق با ولتاژ بالا در استان های لنینگراد و تور، نیروگاه گازی تولید برق اوگلیچسک، هواپیماهای خطوط هوایی مسافربری و نظامی در مراکز نگهداری از آنها، جلوگیری شده است. خرابکاری ها در مراکز انرژی و حمل و نقل در جمهوری کریمه، استان های لیپتسک، زاپاروژیه و خرسون خنثی گشته اند".

به گفته وی "افزایش فعالیت های تروریستی با اقدامات وسیع تروریستی – خرابکارانه سرویس های ویژه اوکراینی مرتبط می باشد".

شایان ذکر است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه در تاریخ 10 اکتبر 2022 در جلسه فوری با اعضای ثابت شورای امنیت کشور اعلام کرده بود که رژیم کی یف تلاش کرده است تا یکی از بخش های سیستم خط لوله انتقال گاز "جریان ترکی" را منفجر نماید.
سرویس فدرال امنیت روسیه در اواخر ماه سپتامبر 2022 اعلام کرد که از عملیات تروریستی سرویس های ویژه اوکراین در مراکز مجموعه های نفتی- گازی که حاملان انرژی را به ترکیه و اروپا ارسال می نمایند، جلوگیری کرده است. در آن زمان نام این مرکز اعلام نشد. در عین حال عنوان شد که یک شهروند فدراسیون روسیه که متولد سال 1987 بوده است و توسط کارکنان سرویس امنیت اوکراین استخدام شده بود به همراه 4 همدست وی که ایشان نیز شهروند روسیه بودند، را دستگیر کرده است.
گاز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.11.2022
بازداشت عاملان خرابکاری نافرجام در خط لوله گاز رسانی از روسیه به ترکیه و اروپا + ویدئو
در اواخر ماه می سال جاری نیز این سرویس خبر از خنثی سازی تلاش های خرابکارانه در خطوط انتقال برق با ولتاژ بالا که با نیروگاه های اتمی لنینگرادسکی و کالینینسکی مرتبط بوده است، خبر داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала