گفتگوی زلنسکی و سوناک در مورد بازگشایی گذرگاه غلات

© AP Photo / Stefan RousseauПремьер-министр Великобритании Риши Сунак и Владимир Зеленский в Grand Prince Hotel, Хиросима, Япония
Премьер-министр Великобритании Риши Сунак и Владимир Зеленский в Grand Prince Hotel, Хиросима, Япония - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.09.2023
اشتراک
رسانه: نخست وزیر بریتانیا و رئیس جمهور اوکراین اقدامات در حوزه بازگشایی گذرگاه غلات را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی SkyNews، ریشی سوناک نخست وزیر بریتانیا و ولادیمیر زلنسکی به شکل تلفنی گفتگو کردند که در جریان آن طرفین تلاش ها برای بازگشایی گذرگاه غلات را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این خبر آمده است: "ریشی سوناک گفتگوی تلفنی را با رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی صورت داد، در زمان این گفتگوی تلفنی نخست وزیر به رهبر اوکراین اعلام کرد که بریتانیا پیشرفت با کشورهای G20 برای عبور از انسداد عبور غلات از دریای سیاه توسط روسیه، را تسریع خواهد کرد".

این شبکه به نقل از سخنگوی دفتر نخست وزیر بریتانیا گزارش می دهد که زلنسکی درباره روند ضد حمله اوکراین و نیازمندهای نظامی جاری به سوناک توضیح داد و نخست وزیر نیز به نوبه خود "حمایت بدون تغییر بریتانیا" را به وی قول داد. اعلام می شود که طرفین در جریان این گفتگو همچنین تبعات انسداد گذرگاه غلات برای اوکراین و همچنین برای امنیت غذایی در سراسر جهان را مورد ارزیابی قرار دادند.
Президент РФ Владимир Путин и президент Турецкой Республики Реджеп Тайип Эрдоган во время встречи - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.09.2023
گزارش و تحلیل
بن بست غلات به دلیل عملکرد ناتو باز نمی شود
توافق غلات در 18 ژوئیه متوقف شد، فدراسیون روسیه مخالفت خود را با تمدید آن به ترکیه، اوکراین و سازمان ملل اعلام کرد.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیش از این خاطرنشان کرده بود که با وجود تلاش‌های سازمان ملل، مفاد توافق با روسیه عملی نشد، زیرا کشورهای غربی به وعده‌های خود عمل نمی‌کردند.
پوتین بارها خاطرنشان کرده است که غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشورهای خود صادر می کند و هدف اصلی این معامله، تامین غلات به کشورهای نیازمند از جمله کشورهای آفریقایی هرگز محقق نشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала