انتقاد وزارت خارجه روسیه از ادعاهای مربوط به ایمنی پرتابه های حاوی اورانیوم ضعیف شده

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر انتقاد وزارت خارجه روسیه از ادعاهای مربوط به ایمنی پرتابه های حاوی اورانیوم ضعیف شده
انتقاد وزارت خارجه روسیه از ادعاهای مربوط به ایمنی پرتابه های حاوی اورانیوم ضعیف شده  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.09.2023
اشتراک
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهارات کاخ سفید را مبنی بر اینکه گلوله های حاوی اورانیوم ضعیف شده تحویلی به کی یف از لحاظ رادیواکتیوی خطرناک نیستند، "دروغگویی یا حماقت" خواند.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، جان کربی، سخنگوی کاخ سفید گفت که گلوله های حاوی اورانیوم ضعیف شده که به کی یف تحویل داده شده ، خطر رادیواکتیوی ندارند.
زاخارووا در کانال تلگرامی خود نوشت: "این چیست: دروغگویی یا حماقت؟ در مورد سمی بودن اورانیوم ضعیف شده، خطر خاص آن برای بدن انسان به شکل گرد و غبار رادیواکتیو، و همچنین تاثیر آلودگی خاک به رادیونوکلئیدها مکررا از جمله در چارچوب مقاله جداگانه نوشته اند".
او یادآور شد که در جاهایی که از مهمات با اورانیوم ضعیف شده استفاده گردید، افزایش موراد ابتلا به امراض سرطانی مشاهده می شود و سربازان ناتو از جمله نظامیان ارتش ایتالیا، این را در طول تجاوز ناتو به یوگسلاوی روی خود احساس کردند. زاخارووا افزود که سال ها بعد پارلمان ایتالیا گزارشی همراه با تحقیق منتشر کرد.
لهستان چهار گردان تانک آبرامز از آمریکا خریداری می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.09.2023
پنتاگون: ایالات متحده در حال انتقال مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده به اوکراین است
سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد:" از 7500 نفری که در معرض مواد سمی و تشعشعات قرار داشتند، 372 نفر جان خود را از دست دادند (5٪ - مرگ و میر: یک نفر از هر 20 نفر). علاوه بر این، آنها به دلیل عوارض دردناک سرطان: اختلال عملکرد کلیه، سرطان ریه، سرطان استخوان، سرطان مری، پیشرفت عارضه دژنراتیو پوست، لنفوم هوچکین و لوسمی جان خود را از دست دادند".
زاخارووا خاطرنشان کرد: قربانیان تسلیحات با اورانیوم ضعیف شده قربانیان تجاوز به یوگسلاوی - صرب‌ها بودند: به گفته وزارت بهداشت صربستان، در مناطق بمباران شده توسط ناتو، افزایش بیماری‌هایی مانند سرطان ، ناباروری مردان، بیماری های خود ایمنی با آسیب گسترده، عوارض پاتولوژیک بارداری و اختلالات روانی در کودکان مشاهده می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала