کارشناس نظامی ترکیه: آمریکا با ارسال اسلحه به اوکراین نمی تواند مسیر جنگ را تغییر دهد

© AP Photo / J. Scott Applewhiteنماینده روسیه از فاجعه ناشی از فریب اوکراین توسط آمریکا سخن گفت
نماینده روسیه از فاجعه ناشی از فریب اوکراین توسط آمریکا سخن گفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.09.2023
اشتراک
کارشناس نظامی ترکیه گفت که روسیه علیرغم تحریم های غرب دارای قدرت نظامی و منابع اقتصادی قابل توجهی است.
سرهنگ ارشد بازنشسته میثات ایشیک، کارشناس موسسه مطالعات استراتژیک ترکیه در زمینه دفاع و امنیت، در اظهار نظر به اسپوتنیک در مورد تصمیم ایالات متحده برای انتقال گلوله های حاوی اورانیوم ضعیف شده به اوکراین به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی جدید، به تمایل واشنگتن برای طولانی کردن عملیات نظامی اشاره کرد.
وی گفت: هدف ایالات متحده کمک به اوکراین برای پیروزی در جنگ نیست، بلکه این است که آن را طولانی کند و در نتیجه موقعیت روسیه را تضعیف کند. علاوه بر این، آنها برخی از انواع سلاح ها را به اوکراین می فرستند تا آنها را "در میدان" آزمایش کنند. در واقع، ارسال سلاح توسط ایالات متحده به اوکراین نمی تواند مسیر درگیری ها را تغییر دهد، زیرا از نظر کمی، سامانه های تسلیحاتی به اندازه کافی تامین نمی شود و ارتش اوکراین دارای پرسنل واجد شرایطی نیست که بتواند به طور مؤثر از این سلاح ها استفاده کند. مهم نیست که چقدر تسلیحات به اوکراین عرضه می شود، این برای تغییر روند درگیری ها به نفع کی یف کافی نخواهد بود.
پنتاگون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.09.2023
کمک نظامی جدید آمریکا به اوکراین شامل چیست؟
وی افزود: هدف ایالات متحده کمک به اوکراین برای پیروزی در جنگ نیست، بلکه این است که آن را به جلو بکشد و در نتیجه موقعیت روسیه را تضعیف کند. علاوه بر این، آنها برخی از انواع سلاح ها را به اوکراین می فرستند تا آنها را "در میدان" آزمایش کنند. در واقع، ارسال سلاح به ایالات متحده نمی تواند مسیر خصومت ها را تغییر دهد، زیرا از نظر کمی، سیستم های تسلیحاتی به اندازه کافی تامین نمی شود و ارتش اوکراین دارای پرسنل واجد شرایطی نیست که بتواند به طور مؤثر از این سلاح ها استفاده کند. مهم نیست که چقدر تسلیحات به اوکراین عرضه می شود، این برای تغییر روند خصومت ها به نفع کیف کافی نخواهد بود. روسیه علیرغم تحریم های غرب دارای قدرت نظامی و منابع اقتصادی قابل توجهی است.
به گفته ایشیک، مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده ای که آمریکا در نظر دارد به اوکراین برساند، خسارات زیادی به خاک این کشور وارد می کند. روسیه در پاسخ به استفاده از این مهمات، گام های سخت و مؤثری برخواهد داشت. اوکراین باید به این موضوع فکر کند. درگیری های نظامی در خاک اوکراین در حال وقوع است. نه مقامات ایالات متحده و نه مردم آمریکا از مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده آسیب نخواهند دید. ضربه اصلی ابتدا توسط جمعیت اوکراین و در دراز مدت به لهستانی ها وارد خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала