مذاکرات نتانیاهو و زلنسکی پیرامون کمک اسرائیل به اوکراین

© AP Photo / Matthias Schraderولودیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین
ولودیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.09.2023
اشتراک
نتانیاهو و زلنسکی در گفتگوی تلفنی درباره ادامه کمک های اسرائیل به اوکراین بحث کردند.
به گزارش اسپوتنیک، دفتر نخست وزیری اسرائیل اعلام کرد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در گفت و گوی تلفنی با ولادیمیر زلنسکی درباره ای ادامه کمک های اسرائیل به اوکراین گفت وگو کرد.
در بیانیه دفتر نخست وزیری اسرائیل آمده است: دو رهبر پیرامون ادامه کمک های اسرائیل به اوکراین، از جمله به پناهندگان اوکراینی در اسرائیل، و همچنین پیشبرد کمک ها برای توسعه سامانه های پدافند هوایی غیرنظامی گفت و گو کردند.
شایان ذکر است که نتانیاهو گفت که باید تمام تلاش خود را برای اطمینان از ورود یهودیان به شهر اومان در سال جاری انجام داد.
اوایل این هفته، شبکه دولتی اسرائیل کان گزارش داد که اوکراین در نظر دارد اسرائیلی ها را از ورود به مراسم زیارتی سالانه "روش هاشانه" (سال نو یهودیان) به شهر اومان، ظاهراً به دلیل عدم حمایت اسرائیل از اوکراین در درگیری با روسیه محدود کند.
در ماه آگوست، سفارت اوکراین در اسرائیل گفت که اگر تل آویو به اخراج اوکراینی ها از اسرائیل ادامه دهد زائران یهودی نمی توانند از شهر اومان دیدن کنند.
گفتنی است که هر ساله ده ها هزار یهودی که از طرفداران جریان های یهودیت - حسیدیسم هستند، به شهر اومان در منطقه چرکاسی اوکراین برای زیارت می روند. در این شهر قبر بنیانگذار حسیدیسم براتسلاو، خاخام ناچمان، که در اواخر قرن 18 - اوایل قرن 19 زندگی می کرد، قرار دارد. این زیارت همزمان با جشن سال نو یهودیان روش هاشانه است که امسال از 15 تا 17 سپتامبر برگزار می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала