خودداری پنتاگون از اظهار نظر در مورد ارسال مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده به اوکراین

© Photo / IRNAپنتاگون
پنتاگون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.09.2023
اشتراک
سخنگوی پنتاگون: ما چیزی برای اعلام در مورد ارسال مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده به کی یف در دست نداریم.
به گزارش اسپوتنیک، پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا فعلا چیزی برای اعلام در مورد ارسال احتمالی مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده به اوکراین که رسانه های غربی در هفته جاری از آن خبر داده بودند، در اختیار ندارد.

وی در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود اظهار کرد: "من در حال حاضر چیزی برای اعلام در مورد این موضوع در دست ندارم. اگر زمانی ما اعلامی در مورد ارسال کمک نظامی جدید داشته باشیم، آنرا انجام خواهیم داد".

روز شنبه گئورگی فدوتوف رئیس مرکز تحقیقات سیاسی و اجتماعی "آسپکت" به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که برنامه دولت جو بایدن برای ارسال مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده به اوکراین یک تروریسم بین المللی می باشد و واشنگتن بعد از ارسال این مهمات می تواند تنک های آبرامز را نیز به اوکراین ارسال نماید. سرگئی ناریشکین رئیس سرویس اطلاعات خارجی فدراسیون روسیه پیشتر به اسپوتنیک گفته بود که غرب حجم و تنوع تسلیحات تهاجمی ارسالی به اوکراین را گسترده می کند و این نشان دهنده اراده ایالات متحده و متحدانش برای جنگیدن با روسیه تا آخرین اوکراینی می باشد.
مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.09.2023
واکنش روسیه نسبت به ارسال مهمات حاوی اورانیوم به اوکراین
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در اواخر ماه آگوست تاکید کرد که "اوکراین بدلیل ارسال تسلیحات حاوی مواد رادیو اکتیو و سمی با غلظت بالای حاوی اورانیوم ضعیف توسط آمریکا و انگلیس، تبدیل به سرزمینی غیر قابل زندگی خواهد شد". به گفته وی، "آلودگی رادیو اکتیوی خاک در هم اینک در حال رخ دادن است و بصورت عینی به ثبت می رسد".
روسیه پیشتر یادداشتی را در مورد ارسال تسلیحات به اوکراین به کشورهای عضو ناتو ارسال نموده بود. سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه تاکید کرده بود که هر محموله ای که شامل مهمات و تسلیحات برای اوکراین باشد به هدف قانونی روسیه تبدیل خواهد شد. در وزارت خارجه فدراسیون روسیه خاطرنشان شده بود که کشورهای ناتو با ارسال تسلیحات برای اوکراین، "با آتش بازی می کنند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала