واکنش روسیه نسبت به ارسال مهمات حاوی اورانیوم به اوکراین

مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.09.2023
اشتراک
سناتور باشکین، عضو شورای فدراسیون روسیه: گلوله های اورانیوم در صورت انتقال به اوکراین نابود خواهند شد.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر باشکین، یکی از اعضای کمیته قانون اساسی و ایالت‌سازی شورای فدراسیون، معتقد است که گلوله‌های آمریکایی با اورانیوم ضعیف شده به احتمال زیاد زمانی که به اوکراین منتقل شوند، نابود خواهند شد.
رسانه های غربی روز گذشته به نقل از یک سند و منابع گزارش دادند، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، هفته آینده قصد دارد برای اولین بار از ارسال مهمات اورانیوم ضعیف شده به اوکراین خبر دهد.
از منابع باز مشخص است که انبارهای گلوله های اورانیوم ضعیف شده انگلیس قبلاً در اعماق اوکراین نابود شده است. البته مایه تاسف است که باعث آلودگی محیط زیست شده است، اما انگلیسی ها کاملاً مقصر هستند.
پرچم امریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.09.2023
کاخ سفید مهمات حاوی اورانیوم را به اوکراین ارسال می کند
باشکین به اسپوتنیک گفت: من فکر می کنم که اگر گلوله ها واقعاً منتقل شوند، احتمال زیادی وجود دارد که این مهمات در مناطق ذخیره سازی نابود شوند. وی خاطرنشان کرد که در صورت اتخاذ این تصمیم، آمریکا بار دیگر "چهره خونخوار" را نشان خواهد داد.
این نه تنها سابقه گذشته را ثابت می کند، از بمباران اتمی هیروشیما، با سوزاندن وحشیانه افراد زنده در ناپالم ویتنام و این داستان ادامه دار خواهد بود، مثل انتقال مهمات خوشه ای به اوکراین، و اکنون گلوله های با یک هسته اورانیومی، نمونه ای دیگری از آنچه گفتم است، تمام دنیا می بینند و همه در واقع ارزیابی مناسبی ارائه می دهند که چه کسی برای صلح تلاش می کند و چه کسی برای جنگ افروزی به زشت ترین راه ها روی می آورد .
روسیه به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی به کشورهای ناتو فرستاد. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала