کاخ سفید: انتقاد از ضدحمله اوکراین کمکی به مسائل نمی کند

© AP Photo / Manuel Balce Cenetaجان کربی
جان کربی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.09.2023
اشتراک
کربی: انتقاد از ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین کمکی به مسائل نمی کند، اما پیشرفت هایی وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک، جان کربی، سخنگوی کاخ سفید، گفت که انتقاد از ضدحمله اوکراین "به موضوع کمک نمی کند" و افزود که پیشرفت در ضدحمله در حال انجام است، اما مشخص نکرد که چطور.
اوگفت: ما شاهد پیشرفت قابل توجهی بوده ایم و تمرکز خود را بر تداوم این پیشرفت ها گذاشته ایم تا آنها ابزار و آموزش های لازم را در اختیار داشته باشند، اما ضد حمله با سرعتی که اوکراینی ها ضروری می دانند اتفاق خواهد افتاد.
کربی گفت، و ما تضمین خواهیم کرد که آنها نه تنها قادر به پیشرفت هستند، بلکه فرصت پاسخگویی به واکنش روسیه به پیشرفت خود را نیز خواهند داشت.
هر ناظر ضد حمله نمی تواند اعتراف کند که اکنون پیشرفت کرده است، جایی که کندتر بوده است، کندتر از آنچه خودشان می خواهند، اما آنها هر روز شجاعانه می جنگند و ما سعی می کنیم همه چیز را برای آنها فراهم کنیم.
از کربی همچنین پرسیده شد که آیا دولت آمریکا معتقد است که با آخرین پیشرفت‌ها در ضد حمله، کی یف به نگرانی‌های چند هفته اخیر برخی مقامات آمریکایی در مورد استراتژی ضد تهاجمی "پاسخ" داده است؟
او در جواب گفت: می‌دانید، تماشای کناری و انتقاد از یک شریک و دوست در شرایطی که می‌خواهد در شرایط خونین، وحشتناک و بی‌رحمانه پیشروی کند، کمکی به هدف نمی‌کند، مهم این نیست که آنها به انتقادات ما پاسخ دهند، بلکه به این است که ما به نیازهای آنها پاسخ دهیم.
کارشناسان معتقدند نیروهای مسلح اوکراین اجازه نمی دهند آبرامز آمریکایی به خط مقدم برود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.09.2023
کارشناسان معتقدند نیروهای مسلح اوکراین اجازه نمی دهند آبرامز آمریکایی به خط مقدم برود
دیمیترو کوله‌با، وزیر امور خارجه اوکراین در اوایل پنجشنبه در نشست غیررسمی وزرای خارجه اتحادیه اروپا در تولدو، اسپانیا، در جمع خبرنگاران به منتقدان سرعت ضدحمله اوکراین توصیه کرد که "ساکت باشند" زیرا با این کار به صورت یک سرباز اوکراینی تف می کنند.
ضد حمله اوکراین در مسیرهای یوژنو دونتسک، آرتیوموفسک و اول از همه زاپوروژیه در 4 ژوئن آغاز شد. کی یف تیپ های آموزش دیده توسط ناتو را مجهز به فناوری غربی، از جمله تانک های معروف لئوپارد، مستقر کرد. همانطور که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در 21 ژوئیه اعلام کرد، نیروهای اوکراینی هیچ نتیجه ای ندارند و متصدیان غربی به وضوح از روند "ضدحمله" ناامید شده اند. در 4 آگوست، وزارت دفاع روسیه گزارش داد که از آغاز حمله متقابل، در ژوئن تا ژوئیه، نیروهای اوکراینی بیش از 43 هزار نفر و بیش از 4.9 هزار سلاح را از دست داده اند. در میان تجهیزات نابود شده اوکراینی 26 هواپیما، 9 هلیکوپتر، 1831 خودروی زرهی شامل 25 تانک لئوپارد آلمانی، هفت تانک چرخدار AMX فرانسوی و 21 خودروی رزمی پیاده نظام بردلی آمریکایی بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала