کارشناسان معتقدند نیروهای مسلح اوکراین اجازه نمی دهند آبرامز آمریکایی به خط مقدم برود

© AP Photo / Mindaugas Kulbisکارشناسان معتقدند نیروهای مسلح اوکراین اجازه نمی دهند آبرامز آمریکایی به خط مقدم برود
کارشناسان معتقدند نیروهای مسلح اوکراین اجازه نمی دهند آبرامز آمریکایی به خط مقدم برود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.09.2023
اشتراک
کارشناس: نیروهای مسلح اوکراین اجازه نمی دهند آبرامز به خط مقدم برود، تا نکند اعتبار "تسلیحات دفاعی" ایالات متحده خدشه دار نشود.
به گزارش اسپوتنیک، ایوان کونوالوف، کارشناس نظامی و علوم سیاسی گفت نیروهای مسلح اوکراین از فرستادن تانک های آبرامز آمریکایی به خط مقدم هراس خواهند داشت، آنها می توانند سرنوشت Leopard آلمانی را که در میدان نبرد از بین رفتند، تکرار کنند.
پولیتیکو پیشتر به نقل از یک مقام پنتاگون گزارش داد که کی‌یف 10 تانک اول آبرامز آمریکایی را در اواسط سپتامبر دریافت خواهد کرد. اکنون این تانک ها در آلمان هستند.
این کارشناس می گوید: آنها از فرستادن تانک های آبرامز به خط مقدم خواهند ترسید... این تبلیغات بسیار بدی برای مجتمع نظامی-صنعتی آمریکا خواهد بود، زیرا ما از سرنوشت تانک های لئوپارد که اکثراً سوخته بودند، آگاهیم. اکنون مجتمع نظامی-صنعتی آلمان ضعیف به نظر می رسد.
به گفته وی، در صورت نابودی سریع آبرامز آمریکایی، فناوری غرب در چشم جامعه جهانی کاملاً بی اعتبار خواهد شد.
همین وضعیت اکنون در مورد تانک‌های چلنجر 2 بریتانیا اتفاق می‌افتد: "لندن اجازه ندارد این تانک‌ها را به جلو برود - آنها می‌ترسند که آتش بگیرند."
این کارشناس توجه خود را به این واقعیت جلب کرد که آبرامز به دلیل حجم محدود تدارکات نمی تواند بر روند درگیری اوکراین تأثیر بگذارد.
وی خاتمه داد: این تانک ها به هیچ وجه وضعیت میدان جنگ را تغییر نمی دهند و حتی اگر تمام 31 تانک آبرامز وعده داده شده تحویل داده شود. با توجه به بزرگی و گستردگی رویارویی، این یک قطره در اقیانوس است که نمی تواند چیزی را حل کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала