درآمد مزدوران خارجی ارتش اوکراین چقدر است؟

© AP Photo / Bernat ArmangueАмериканский солдат из Иностранного легиона на позиции под Харьковом. Архивное фото
Американский солдат из Иностранного легиона на позиции под Харьковом. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.09.2023
اشتراک
میزان دستمزد مزدوران خارجی بسیار متفاوت است. مزدوران خارجی از کمتر از 1000 دلار در ماه تا 2000 دلار در روز دریافت می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، ارتش روسیه از افزایش استخدام مزدوران خارجی توسط اوکراین خبر داده است. یک نظامی بازنشسته بوندس‌ور که داوطلبانه در کنار ارتش اوکراین بجنگد، اخیراً مصاحبه‌ای کامل با رسانه‌های آلمانی انجام داده است، و میزان کم شدن خارجی‌هایی که در جنگ نیابتی ناتو علیه روسیه در اوکراین شرکت می‌کنند، اشاره کرده است.
وی می گوید: این بستگی به این دارد که چقدر زمان را در خط مقدم سپری می کنید. یک اصل پرداخت های جنگی وجود دارد - یعنی آنها برای هر روزی که در جنگ سپری می شود پرداخت می کنند. در هر ماه، حدود 2000-2500 یورو می شود. برای اوکراین، این بسیار زیاد است. او افزود که نیروهایی که زمان بیشتری را در جبهه می گذرانند می توانند حتی بیشتر، تا حدود 3000 یورو (یا 3260 دلار) در ماه دریافت کنند.
به نظر می‌رسد که این اظهارات با ارقامی که کمیته تحقیقات روسیه در ماه فوریه ارائه کرده بود، مطابقت دارد، کمیته‌ای که در حال جمع‌آوری اطلاعات درباره جنایات جنگی احتمالی در اوکراین بوده است. بر اساس ارقام بازرسان، خارجی ها در اوکراین بین 30000 تا 100000 گریونا (حدود 815-2710 دلار) دریافت می کنند. کمیته تحقیقات پرونده های جنایی را علیه 160 مزدور خارجی از 33 کشور مختلف، از جمله گرجستان، ایالات متحده، لتونی، اسرائیل و سوئد در ارتباط با جنایات مشکوک علیه سربازان و غیرنظامیان روسیه آغاز کرد.
تلاش ناموفق مزدوران لهستانی برای اهتزاز پرچم کشورشان در مواضع نیروهای اوکراینی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.08.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
تلاش ناموفق مزدوران لهستانی برای اهتزاز پرچم کشورشان در مواضع نیروهای اوکراینی+ویدئو
این ارقام نیز به طور جداگانه در تحقیقات رسانه‌های فرانسوی در تابستان امسال تأیید شده است که نشان می‌دهد مزدوران وابسته به لژیون بین‌المللی بدنام اوکراین حقوق پایه 500 یورو و تا 3000 یورو در ماه در هنگام حضور در جبهه دریافت می‌کنند. داوطلبان همچنین از پرداخت از جیب خود برای وسایل نقلیه، تدارکات و حتی اسلحه های کوچک، با وجود کمک های نزدیک به 100 میلیارد دلار که غرب تا به امروز برای تسلیحات انجام داده، شکایت داشتند.
ارقام ماهانه با اطلاعات ناچیز گزارش شده در مراحل اولیه بحران در سال گذشته، از جمله گزارش رسانه های بریتانیایی در مارس 2022 در مورد پرداخت های روزانه تا 2000 دلار به اضافه پاداش برای سربازان چندزبانه سابق که مایل به رفتن به اوکراین برای شرکت در عملیات استخراج هستند، فاصله زیادی دارد.
همچنین دامنه سنتی آگهی‌های شغلی "پیمانکار امنیتی" را به چالش می‌کشد، که به طور مشابه نرخ دستمزد 500 تا 1000 دلار در روز، معادل دستمزد شش رقمی را در صورت سالیانه ذکر می‌کنند (با فرض اینکه جنگنده تا این حد عمر کند).
این پول ها کجا است؟
ارل راسموسن، ژنرال بازنشسته ارتش ایالات متحده که مشاور بین‌المللی با بیش از دو دهه تجربه نظامی است، به اسپوتنیک گفت: من فکر می کنم 1000 تا 2000 دلار در ماه مقداری کم است. اگر به من می‌گفتی که برای یک روز است، می‌گویم درست است، می‌توانم در موردش فکر کنم. شاید کمی در سطح بالا، اما تا آن مقدار برای یک فرمانده یا چیزی، بله، من می توانم به آن فکر کنم. اما اگر به صورت ماهانه صحبت می‌کنید، در واقع برای موقعیت یک مزدور بسیار کم است.
این کارشناس افزود: من برخی بحث‌ها را دیده‌ام که می‌گفتند مزدوران سالانه بین 30000 تا 50000 دلار برای یک شغل و فرماندهان جوخه حتی تا 100000 دلار دریافت می‌کنند. این بیشتر در حوزه ای است که من به آن فکر می کنم. و سپس فرماندهان ارشد، احتمالاً 200000 تا 250000 دلار و شاید حتی بیشتر در سال دریافت می کنند. وی تأکید کرد که 1000 تا 2000 دلار در ماه از نظر او "کم" به نظر می رسد.
Боевая работа расчетов РСЗО Смерч в ходе спецоперации на Украине - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.08.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
انهدام پست فرماندهی مزدوران خارجی با پایانه ارتباطی "استارلینک"
راسموسن گفت که با اشاره به خطراتی که اتباع خارجی خود را در معرض آن قرار می دهند، همه با حقوق متوسط ​​معادل یا حتی کمتر از فردی که در یک شغل کم درآمد در خرده فروشی یا تولیدی در ایالات متحده کار می کند.
در مورد مزدوران آلمانی، مسائلی فراتر از پولی ممکن است نقش داشته باشد، به طوری که رسانه ها گزارش دادند که زنی که در تیندر با او ملاقات کرد در کی‌یف منتظر او بود. در موارد دیگر، همانطور که رسانه‌های فرانسوی خبر دادند، حداقل یک سوم از 100 داوطلب فرانسوی که در اوکراین می‌جنگند، تحت تأثیر دیدگاه‌های نئونازی بودند.
کارن کویتکوفسکی، سرهنگ بازنشسته نیروی هوایی ایالات متحده به اسپوتنیک گفت: میزان بقا برای بسیاری از افراد در خط مقدم ضعیف است، و من انتظار دارم که کیفیت پایین رهبری نظامی و مطالبات سیاسی در اوکراین چندان برای آن دستمزد محدود تاثیرگذار نباشد.
کویتکوفسکی گفت: به نظر می رسد که شمار ارتش اوکراین در حال کاهش است و به کسانی که به خاطر جنگ می جنگند، یا کسانی که مجبور به جنگ هستند، تقلیل یافته است.
اوکراین مردان 70+ سال را برای آموزش ناتو به آلمان می فرستد، و وقتی این نوع افراط با گزارش هایی مبنی بر اینکه تعداد بسیار کمی از پناهجویان اوکراینی در اروپا قصد بازگشت به خانه را پس از جنگ دارند، ترکیب می شود، این موضوع چیزهای زیادی در مورد وضعیت کنونی این کشور می گوید. توانایی دفاع از مرزهای باقی‌مانده و آینده‌اش به‌عنوان یک کشور سازنده، ناظر ابراز تاسف کرد.
هرکس که پول پرداخت می کند دستور می دهد؟
راسموسن در پاسخ به سوالی در مورد منابع تامین مالی برای تجارت، تاکید کرد که اگرچه این چک ها ممکن است توسط دولت اوکراین امضا شده باشد، اما بدیهی است که پول از طرف حامیان غربی کی یف می آید.
او می گوید: به عقیده من، دولت ایالات متحده حقوق افراد ارشد دولت در اوکراین را پرداخت می کند که شامل حقوق بازنشستگی و بیمه پزشکی می شود. من تعجب نخواهم کرد اگر به ارتش آنها از ایالات متحده پول پرداخت شود.
راسموسن همراه با پول نقدی که از کشورهای اهداکننده غربی می‌آید، به صندوق انبوهی از پول‌های کمک‌کننده خصوصی اشاره کرد.
این تحلیلگر تاکید کرد: شما اهداکنندگانی را در اینجا درگیر کرده‌اید. شما سازمان غیر دولتی دارید. شما افرادی مانند جورج سوروس، جامعه باز را دارید، که می‌دانند پول‌هایشان را چگونه و به کجا می‌ریزند. من مطمئن هستم که از طریق چندین سازمان مختلف پولشویی می شود اما منبع اصلی تا جایی که "دلارهای های مزدوران" از غرب است.
استخدام مزدوران به عنوان وسیله ای برای رفع کمبودها
وزارت دفاع روسیه گزارش داده است که اختلال در طرح‌های بسیج و تلاش‌ها برای پنهان کردن تلفات سرسام‌آور در بحبوحه تلاش‌های ضد حمله کی‌یف، منجر به تشدید جذب مزدوران شده است، با کمک سازمان اطلاعات آمریکا در جذب نیرو، از جمله مناطقی از سوریه که توسط ایالات متحده اشغال شده است. مقامات روسی اشاره کرده‌اند که تلاش‌ها برای جذب نیرو شامل "عناصر غیراجتماعی است که برای پول بسیار کمتر آماده مبارزه هستند".
Уничтоженная военная техника ВСУ в селе у линии соприкосновения на Артемовском направлении - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.08.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
حیرت از شکست ارتش اوکراین و تاکید بر فرار مزدوران خارجی در آمریکا
ارتش روسیه تخمین زده است که نزدیک به 5000 مزدور خارجی کشته شده اند و گفته می شود که حدود 4900 نفر دیگر طی یک سال و نیم گذشته از کشور گریخته اند. در ماه می، وزارت دفاع تخمین زد که حدود 2500 مزدور در میدان نبرد باقی مانده اند که برای اوکراین می جنگند.
بسیاری از مزدوران خارجی که توانسته‌اند زنده بگریزند، از آن زمان داستان‌های وحشتناکی را از تجربه خود بازگو کرده‌اند، و برخی از آنها که با آرمان‌گرایی چشم روشن به کشور آمده‌اند، بعداً پس از کشف واقعیت‌های خشن خدمات، از جمله فساد، نداشتن حرفه‌ای، درمان و دستمزد کم ابراز پشیمانی کردند. برخی دیگر شکایت کرده اند که جنگ نیابتی اوکراین هیچ شباهتی به جنگ های سنتی ایالات متحده و ناتو در مکان هایی مانند عراق و افغانستان ندارد، جایی که طرف آن ها از توپخانه و پشتیبانی هوایی بی نظیر برخوردار بود. یکی از سربازان آمریکایی در ماه جولای به رسانه های امریکایی گفت: بدترین روز در افغانستان و عراق یک روز عالی در اوکراین است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала