- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

حیرت از شکست ارتش اوکراین و تاکید بر فرار مزدوران خارجی در آمریکا

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Уничтоженная военная техника ВСУ в селе у линии соприкосновения на Артемовском направлении
Уничтоженная военная техника ВСУ в селе у линии соприкосновения на Артемовском направлении - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.08.2023
اشتراک
یک نظامی آمریکایی: مزدوران خارجی بصورت گسترده در حال فرار از اوکراین می باشند.
به گزارش اسپوتنیک، سرهنگ داگلاس مک گرگور مشاور سابق رئیس پنتاگون اعلام کرد که نارضایتی در بین نظامیان اوکراینی بدلیل عدم توفیق در خط مقدم در حال افزایش می باشد و مزدوران خارجی نیز در حال فرار از صفوف اول می باشند.

وی در کانال یوتیوبی خود تصریح کرد: "حتی مزدوران خارجی که با غیرتی خاص در طرف اوکراین مبارزه می کردند، در حال حاضر اکثرا رفته اند. آنها وسایل خود را جمع کردند و پا به فرار گذاشتند. احتمالا فقط لهستانی ها باقی مانده باشند".

به عقیده وی، در بین نیروهای مسلح اوکراین نیز نمونه های فرار از خدمت می توانند بدلیل عدم دستیابی به موفقیت در ضد حمله، تشدید شوند. در نتیجه ارتش اوکراین شکافته خواهد شد و متعاقبا کاملا فرو خواهد پاشید.

این نظامی افزود: "من نمی توانم بشکل دقیق بگویم که چه زمان این امر رخ خواهد داد، اما فکر می کنم که ما دیگر به آن نزدیک می باشیم".

این سرهنگ آمریکایی در پایان خاطرنشان کرد که سربازان بدون دستاوردهای عینی نه تنها روحیه خود را از دست می دهند، بلکه دیگر مفهومی در ادامه عملیات نظامی پیدا نمی کنند.
Стрельбы самоходных артиллерийских установок 2С5 Гиацинт во время межвидовых тактических учений 5-й общевойсковой армии Восточного военного округа в Приморском крае, 2016 год - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.08.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
تلفات نیروهای اوکراینی در 24 ساعت گذشته به 475 نفر رسید
شایان ذکر است که ضد حمله ارتش اوکراین که از مدت ها قبل برای آن آماده می شد و قول داده می شد که دستاوردهای آن باعث تحسین ناظران شود، در تاریخ 4 ژوئن در سه محور اصلی زاپاروژیه، آرتیومفسک و جنوب دونتسک آغاز شد. فرماندهان نظامی در کی یف برای نیل به اهداف از پیش تعیین شده تجهیزات سنگین نظامی به روزی که از متحدان غربی خود دریافت کرده بودند را به همراه نیروهای نخبه خود که توسط ناتو آموزش دیده بودند، راهی میدان نبرد کردند. با این وجود به گفته ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، تلاش های نظامیان دشمن برای پیشروی شکست خوردند و آنها متوقف شده و به مواضع ابتدایی خود پس زده شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала