نخست وزیر سابق ایتالیا: استراتژی ناتو در قبال اوکراین شکست خورده است

© Sputnik / Alekseiy Vitvitckiy /  مراجعه به بانک تصاویر نخست وزیر سابق ایتالیا
نخست وزیر سابق ایتالیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.08.2023
اشتراک
جوزپه کونته نخست وزیر اسبق ایتالیا گفت: استراتژی ناتو در قبال درگیری در اوکراین به نتیجه مطلوب این اتحاد منجر نشده است و تحریم های اقتصادی اعمال شده بر روسیه اقتصاد این کشور را فلج نکرده است.
به گزارش اسپوتنیک، نخست وزیر اسبق ایتالیا گفت: استراتژی که تاکنون در ناتو دنبال شده است، مبتنی بر تدارکات نظامی مداوم به اوکراین و منطق تشدید تنش، به شکست نظامی مطلوب روسیه منجر نشده است.

نخست وزیرسابق ایتالیا اذعان کرد که تحریم های اقتصادی اعمال شده علیه روسیه به ورشکستگی آن منجر نشده و اقتصاد را تضعیف نکرده است.

نخست وزیر سابق ایتالیا افزود که احتمال بی ثباتی داخلی در روسیه "در مواجهه با تقویت رهبری پوتین و رشد اجماع داخلی" از بین رفت و سیاست غرب منجر به انزوای روسیه نشد.
انزوای روسیه به هیچ وجه به واقعیت تبدیل نشده است و برعکس در پانزدهمین اجلاس سران گروه بریکس به رهبری روسیه و چین به تازگی با چشم انداز ویژه گسترش بیشتر آن در سال 2024 به پایان رسیده است که 45 درصد از کشورهای جهان را پوشش خواهد داد. که تولید ناخالص داخلی آن 38.2 درصد است.
کونته تاکید کرد که درگیری در اوکراین "ناتوانی اتحادیه اروپا را در ایجاد یک استراتژی مشترک موثر و اعمال رهبری مستقل سیاسی و اقتصادی آشکار کرد" و بر تبعیت رهبران اروپایی از ایالات متحده تاکید کرد.
Премьер-министр Италии Джузеппе Конте общается с прессой на саммите ЕС в Брюсселе, Бельгия - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.06.2023
نخست وزیر سابق ایتالیا خواستار دستیابی به صلح در اوکراین پشت میز مذاکره شد
کونته، به نمایندگی از جنبش اپوزیسیون سیاسی اجتماعی 5 ستاره، از مدت ها پیش به شدت از سیاست دولت ایتالیا با هدف حمایت نظامی از اوکراین انتقاد می کند و با ارسال تسلیحات جدید به کی یف مخالفت می کند.
یک هفته پیش، نخست‌وزیر سابق ایتالیا که در یک رویداد عمومی در جنوب ایتالیا صحبت می‌کرد، گفت که ولادیمیر زلنسکی نمی‌تواند به تنهایی تصمیم بگیرد که در چه شرایطی درگیری در اوکراین باید حل شود. رهبر این جنبش اپوزیسیون سیاسی اجتماعی، انکار مذاکرات از سوی غرب را "اشتباهی استراتژیک" خواند که می تواند باعث استفاده از سلاح های هسته ای شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала