- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

اتفاقاتی که پس از حمله روسیه برای نیروهای اوکراینی افتاد

© Sputnik / РИА Новости /  مراجعه به بانک تصاویر سامانه چندگانه "گراد"
سامانه چندگانه گراد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.08.2023
اشتراک
مشاور نظامی سابق، کوچما سوسکین: نیروهای مسلح اوکراین مجبور به عقب نشینی در تمام خط مقدم هستند.
به گزارش اسپوتنیک، آلگ سوسکین، مشاور سابق نظامی در کانال یوتیوب خود گفت که نیروهای مسلح اوکراین قادر به مقاومت در برابر حمله نیروهای روسی در خط مقدم نبودند.
او گفت: "واقعا هیچ ضد حمله ای وجود ندارد. به کل خط مقدم نگاه کنید، برعکس، خطر بزرگی برای از دست دادن کوپیانسک وجود دارد،همان چیزی که درآودیفکا، لیمان و مارینکی و غیره در حال رخ دادن است.
به گفته این کارشناس، اکنون یک بن بست برای کی یف در جبهه ایجاد شده است. خط دفاعی روسیه غیرقابل نفوذ بود و نیروهای مسلح اوکراین نمی توانند در خط مقدم کاری انجام دهند.
وی همچنین افزود که نیروهای اوکراینی در طول این حمله متحمل خسارات زیادی شده اند. سوسکین معتقد است در این شرایط بهترین راه حل آغاز مذاکرات با روسیه برای آتش بس خواهد بود.
شلیک موشک های کروز ارتش روسیه به انبار های مهمات غرب اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.08.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
حمله موشکی نیروی دریایی به بندر اوکراین وانهدام 73 پهپاد در یک روز
در 4 ژوئن، کی یف یک ضد حمله را در جهت‌های دونتسک جنوبی، آرتیوموفسک و زاپوروژیه آغاز کرد و تیپ‌های آموزش دیده توسط ناتو و مسلح به تجهیزات خارجی را به نبرد اعزام کرد. همانطور که ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد، دشمن نتوانست به هیچ نتیجه ای دست یابد و متصدیان غربی به وضوح از روند "ضد حمله" ناامید شده اند.
در اواسط ماه اوت، وزارت دفاع روسیه از ادامه حمله در جهت کوپیانسک خبر داد. همانطور که در این بخش مشخص شد، گروه های تهاجمی گروه نیروهای غربی روسیه موقعیت را در امتداد خط مقدم در این بخش از جبهه بهبود بخشیدند. بنابراین، در آغاز ماه، ارتش روسیه روستای نووسیلوفسکویه و پنج شهرک دیگر در منطقه را آزاد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала