- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

حمله موشکی نیروی دریایی به بندر اوکراین وانهدام 73 پهپاد در یک روز

© Пресс-служба Минобороны РФ /  مراجعه به بانک تصاویر شلیک موشک های کروز ارتش روسیه به انبار های مهمات غرب اوکراین
شلیک موشک های کروز ارتش روسیه به انبار های مهمات غرب اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.08.2023
اشتراک
وزارت دفاع روسیه: کشتی‌های نیروی دریایی با موشک‌های کروز بندر مورد استفاده نیروهای مسلح اوکراین مورد اصابت قرار داد.
به گزارش اسپوتنیک، اف اس ب روسیه گزارش داد که درپشت خرابکاری های مثل آتش زدن ساختمان های وزارت دفاع، وزارت امور داخلی، راه آهن روسیه، سرویس های ویژه اوکراین قرار دارند که در اینترنت تبلیغاتی در مورد "درآمد سریع" ارسال می کنند و وعده 10-20 هزار روبل برای یک کار لحظه ای را می دهند.
سرگئی ناریشکین، مدیر سرویس اطلاعات خارجی فدراسیون روسیه و رئیس انجمن تاریخی روسیه گفت: شکست ضد حمله نیروهای اوکراینی آشکار است.
وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد کشتی‌های نیروی دریایی روسیه با موشک‌های کروز به بندر مورد استفاده نیروهای اوکراینی حمله کردند و تمامی اهداف تعیین شده محقق شدند .
همانطور که در این وزارتخانه نیز گزارش شده است، نیروهای هوافضای روسیه و سامانه‌های پدافند هوایی روسیه طی 24 ساعت گذشته دو فروند هواپیمای سوخو 25 اوکراینی را منهدم کردند و73 پهپاد ساقط شدند.
وزارت دفاع روسیه همچنین گزارش داد که نیروهای اوکراینی حدود 310 نظامی خود را در موقعیت های دونتسک و کوپیانسک در یک روز از دست دادند، واحدهای روسی شش حمله دشمن را دفع کردند.
Украинские военнослужащие в городе Часов Яр под Артемовском.Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.08.2023
استفاده اوکراینی ها از ماکت توپ و تانک برای فریب ارتش روسیه
سفارت روسیه روز جمعه به اسپوتنیک گفت: سفارت روسیه در 23 اوت در مورد بازداشت یک شهروند روس در فنلاند به درخواست مقامات اوکراینی مطلع شد.
سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: روسیه در صورت اجرای تعهداتش در قبال مسکو به طور کامل به توافق غلات باز خواهد گشت.
شبکه تلویزیونی ZDF و نشریه اشپیگل می‌گویند منابع آگاه با تحقیقات انفجارهای خط لوله گاز نورد استریم و نورد استریم 2 گزارش‌های قبلی رسانه‌ها مبنی بر منتهی شدن آثار به اوکراین را تأیید می‌کنند، در حالی که هیچ واقعیتی وجود ندارد که گناه روسیه را تأیید کند.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که مسکو به کیشینوف (پایتخت مولداوی) هشدار می‌دهد که عمیق‌تر در "حمایت" از کی‌یف دخالت نکند که می‌تواند مولداوی را به شریک جرم جنایات مقامات کی یف تبدیل کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала