رئیس جمهور بولیوی: قصد داریم از استفاده از دلار در تسویه حساب ها دور شویم

© iStock.com / Vera Aksionavaرئیس جمهور بولیوی: قصد داریم از استفاده از دلار در تسویه حساب ها دور شویم
رئیس جمهور بولیوی: قصد داریم از استفاده از دلار در تسویه حساب ها دور شویم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.08.2023
اشتراک
اختصاصی
آرسه کاتاکورا، رئیس جمهور بولیوی، لوئیس در مصاحبه اختصاصی با اسپوتنیک درباره قصد این کشور آمریکای جنوبی برای پیوستن به بریکس، تکیه کشور خود بر دلارزدایی در تجارت و روابط با روسیه و چین سخن گفت.
بخش هایی از این مصاحبه را برای شما نقل می کنیم:
- کدامیک از نتایج اجلاس بریکس را دارای اهمیت بیشتر می دانید؟
- مهم ترین نتیجه ظهور کشورهای جدیدی است که بخشی از این گروه خواهند بود. ما بسیار خوشحالیم که آرژانتین یکی از آنها است و این نشان می دهد که در آمریکای لاتین علاقه برای پیوستن به بریکس وجود دارد. ما درک می کنیم که این یک سیگنال به همه کشورها است که به تدریج و با پیروی از رویه مورد نیاز برای کشورهای بریکس، بولیوی نیز وارد این گروه خواهد شد. این هم یک خبر دلگرم کننده دیگر از این اجلاس است .
ما به صراحت اعلام کرده ایم که بولیوی دارای بزرگترین ذخایر لیتیوم در جهان است. ما دوست داریم بتوانیم فناوری ها و سرمایه گذاری هایی را برای توسعه ذخایر لیتیوم که به اندازه کافی در اختیار داریم، مبادله کنیم. ما همه چیزهایی را که برای استخراج سنتی نیاز داریم در اختیار داریم، اما مواد معدنی و فلزات کمیابی که بولیوی دارد، شاید بهتر باشد که با کشورهای عضو گروه بریکس به عنوان جایگزین، استخراج کنیم. من فکر می کنم که تجارت، سرمایه گذاری، مبادلات و همکاری ها زمینه هایی هستند که ما بسیار خوشحالیم که در میان کشورهای بریکس در حال توسعه می باشند.
- و به این دلیل ما شاهد چنین علاقه ای در بولیوی و سایر کشورها برای پیوستن به بریکس هستیم؟
- قطعا. ما از همان ابتدا روی بریکس تکیه کرده ایم و فکر می کنم موضع ما کاملاً مشخص است، زیرا جهان به دو بلوک تقسیم شده است که یکی در حال افول است و دومی در حال توسعه است. و بولیوی می خواهد بخشی از این تغییر مشاهده شده در سطح بین المللی به عنوان یک نیروی محرک دیگر باشد.
پرچم های اعضای جدید بریکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.08.2023
سیاستمدار مشهور فرانسوی: پیوستن اعضای جدید به بریکس، آمریکا را تضعیف کرد
زمانی که از شر نئولیبرالیسم و ​​این سنت که دولت های دست راستی در بولیوی در قدرت بودند، خلاص شدیم، روند تغییر را در کشور خود طی کردیم. ما رویکرد خود را به شکل مشارکت در سیاست تغییر داده‌ایم، و بنابراین فکر می‌کنیم که این فرصتی دیگر برای پیوستن به بلوک بریکس است که با آن در برخی از حوزه‌های فعالیت دارای دیدگاه های مشترک هستیم.
- امور مالی از دیگر موضوعات مهم این اجلاس علاوه بر گسترش گروه بریکس بود. این در مورد ایجاد یک ارز مشترک جدید برای کشورهای بریکس و به طور کلی در مورد روند دلارزدایی بود. این ابتکارات را چگونه می بینید؟ بولیوی به کدام سمت خواهد رفت؟
- ما از مدت ها قبل در چند اتحادیه منطقه ای گفته ایم که بولیوی قصد دارد از استفاده از دلار در تسویه حساب ها دور شود، زیرا معتقدیم ارزهای دیگری وجود دارند که می توانند جایگزین آن شوند و سپس می توانیم به سمت تسویه حساب ها با پول های خودمان برویم. بولیوی در یک زمان در چندین پلت فرم بین المللی پیشنهاد استفاده از پول چین را به عنوان وسیله پرداخت داد. بولیوی عمدتاً با چین تجارت می کند و بیشتر واردات آن نیز از این کشور انجام می شود. اما دلار نیز همچنان در تجارت استفاده می شود. دلاری که سپس به یوان تبدیل می شود و یوان که به چین باز می گردد. ما با استفاده از دلار به عنوان وسیله پرداخت میانی، کارهای غیر ضروری انجام می دهیم، زمانی که می توانیم مستقیماً با چین معامله کنیم، که به معنای تجارت بهتر با آن کشور است. بین چین و بولیوی دوستی طولانی وجود دارد. ما فکر می کنیم این راهی برای شروع دلارزدایی در تجارت بین المللی است. ما به این پیشنهاد پیوستیم و آن را در مجامع بین المللی مطرح کردیم.
- آیا یوان در حال حاضر در بولیوی پذیرفته شده است؟
- بله، بانک هایی هستند که با این ارز پرداخت می کنند و موسسات مالی خصوصی هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала