سیاستمدار مشهور فرانسوی: پیوستن اعضای جدید به بریکس، آمریکا را تضعیف کرد

© CC0 / Unsplashپرچم های اعضای جدید بریکس
پرچم های اعضای جدید بریکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.08.2023
اشتراک
فلوریان فیلیپو، نماینده سابق پارلمان اروپو، رهبر حزب میهن پرستان فرانسه اعلام کرد آمریکا به دلیل ورود اعضای جدید به بریکس تضعیف شده است.
به گزارش اسپوتنیک، وی این نظر را در شبکه اجتماعی X (سابقا توییتر) بیان کرد.
وی نوشت: به تازگی "در اجلاس بریکس، اعلام شد که شش عضو جدید در سال 2024 خواهند پیوست - آرژانتین، مصر، اتیوپی، ایران، عربستان سعودی و امارات متحده عربی. ایالات متحده ضعیف شده است و شش کشور از 9 تولیدکننده بزرگ نفت اکنون بخشی از بریکس هستند " این سیاستمدار گسترش این اتحادیه را "انقلاب ژئوپلیتیک جهانی" خواند.
روز 24 آگوست، رهبران کشورهای عضو بریکس - برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی - اعلامیه ژوهانسبورگ را پس از نتایج پنج اجلاس تصویب کردند. در این سند آمده است که سال آینده از شش عضو جدید به بریکس خواهند پیوست.
حضور ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در پانزدهمین اجلاس بریکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.08.2023
نگاه ویژه اسپوتنیک
منافع متقابل ایران و بریکس
بریکس یک سازمان بین المللی متشکل از پنج کشور برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی است. این سازمان در ژوئن 2006 در چارچوب مجمع اقتصادی سن پترزبورگ با مشارکت وزرای اقتصاد برزیل، روسیه، هند و چین تاسیس شد و سپس آفریقای جنوبی به آن پیوست.
اساساً روابط دوجانبه بین کشورهای بریکس بر مبنای عدم مداخله، برابری و سود متقابل بنا شده است. علاوه بر اجلاس سران این کشورها ، جلساتی در سطح وزیران خارجه، وزیران دارایی و غیره برگزار می شود. از سال 2009، کشورهای بریکس هر سال اجلاس های سران خود را برگزار می کنند.
آخرین اجلاس بریکس با حضور رهبران چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی در ژوهانسبورگ 22 تا 24 آگوست برگزار شد و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه نماینده روسیه بود . پوتین از طریق ویدئو کنفرانس در این نشست شرکت کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала