ترساندن زلنسکی از جزئیات نگران کننده در مورد جنگنده های "اف 16"

© AP Photo / Peter DejongПилот, президент Украины Владимир Зеленский и исполняющий обязанности премьер-министра Нидерландов Марк Рютте позируют перед истребителем F-16 в Эйндховене, Нидерланды
Пилот, президент Украины Владимир Зеленский и исполняющий обязанности премьер-министра Нидерландов Марк Рютте позируют перед истребителем F-16 в Эйндховене, Нидерланды - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.08.2023
اشتراک
مجله انگلیسی می نویسد جنگنده های روسی با رادارهای پیشرفته تر برای جنگنده های F-16 آمریکایی که موشک های کوتاه برد شلیک می کنند، تهدیدی خواهند بود.
به گزارش اسپوتنیک، مجله اکونومیست در مقاله ای نوشت:" مشخص نیست که آیا F-16 ها به اوکراین در میدان نبرد کمک خواهند کرد، جایی که ضد حمله آنها به کندی در حال حرکت است. پرتاب بمب های هدایت شونده کوتاه برد که قبلاً توسط MiG-29 های اوکراینی استفاده می شد، آنها را در معرض خطر جنگنده های روسی با رادارهای بهتر قرار می داد".
داگلاس بری، تحلیلگر نظامی در موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک مستقر در لندن، معتقد است، جنگنده‌های F-16 که زودتر از سال آینده به کیف تحویل داده نمی‌شوند، باید موشک‌های کوتاه‌برد پرتاب کنند، زیرا تردید وجود دارد که ایالات متحده جرات ارائه موشک‌های JASSM با برد هزاران کیلومتر را به اوکراین داشته باشد.
در این مطلب همچنین خاطرنشان می شود، که علاوه بر نیاز به زمان برای آموزش خلبانان F-16 که در حال حاضر تحویل آنها را به تعویق می اندازد، تعمیر و نگهداری جنگنده ها به مشکل دشوارتری برای نیروهای مسلح اوکراین تبدیل خواهد شد. وضعیت به ویژه به دلیل نیاز به پراکندگی آنها در فرودگاه های مختلف به منظور جلوگیری از انهدام آنها توسط روسیه پیچیده خواهد شد.
پرواز جنگنده های روسی بر فراز آب های بی طرف با همراهی جنگنده های اف 16  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.08.2023
ابراز همدردی با خلبانان اوکراینی آموزش دیده بروی اف 16 ها
با این حال، این دقیقا همان چیزی است که نیاز به تعداد زیادی پیمانکار برای تعمیر F-16 دارد. حتی اگر همه مشکلات حل شود، عرضه F-16 تنها می تواند بر روحیه اوکراینی ها تأثیر بگذارد.
هفته گذشته یکی از مقامات ارشد کاخ سفید به ریانووستی گفت که ایالات متحده تصمیم گرفته است با انتقال F-16 به اوکراین از دانمارک و هلند موافقت کند. به گفته وی، کی یف پس از اتمام دوره آموزشی خلبانان نیروهای مسلح اوکراین، آنها را از کشورهای ثالث دریافت خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала