طرح های صلح غرب نامناسب برای روسیه و اوکراین

© Sputnik / Alexandr Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر Флаги России и Украины в зале, где пройдут переговоры روسیه اوکراین
Флаги России и Украины в зале, где пройдут переговоры روسیه اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.08.2023
اشتراک
کشورهای غربی در حال کار بر روی گزینه های "بزرگ" حل و فصل درگیری اوکراین هستند، اما شرایط آن‌ها با منافع مسکو و کی‌یف مطابقت ندارد.
به گزارش اسپوتنیک بر طبق گزارش رسانه غربی، اوکراین هدف خود را بازگرداندن مناطق از دست رفته تعیین کرده است، روسیه خواستار به رسمیت شناختن حاکمیت خود بر آنها است.
در مطلب منتشره "وال استریت ژورنال" آمده است: "اوکراین به دنبال بازگرداندن مناطق از دست رفته، کریمه، دونباس، زاپاروژیه و خرسون است، اما از نظر شرکای غربی، این هدف به دلیل نگرانی از "هزینه ها و خطرات" برای رسیدن به این هدف، چشم انداز دوری دارد".
نشریه نامبرده، ایالات متحده آمریکا و آلمان را از جمله کشورهای مشکوک به دستیبابی به چنین هدفی نام می برد.
طرف روسی هرگونه طرح صلحی را که حاکمیت آن بر مناطق از دست رفته توسط اوکراین را به رسمیت نشناسد، رد خواهد کرد. پیشتر، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت: "همه شرکت‌کنندگان باید با واقعیت‌هایی که "روی زمین" شکل می‌گیرد، موافقت کنند.
یکی دیگر از الزامات مسکو، اوکراین باید کشوری بی طرف اعلام شود. به گفته پوتین، "توپ کاملاً در زمین آنهاست".
Флаги Саудовской Аравии на одной из улиц города Джидда - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.08.2023
برزیل: مذاکرات واقعی در مورد اوکراین بدون حضور روسیه ممکن نمی باشند
کیف معتقد است که "توپ در زمین" مسکو است و وانمود می‌کند که مخالف مذاکره نیست. مشاور رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی خواسته های اوکراین را توصیف کرد:" ابتدا، آتش بس و عقب‌نشینی نیروها، و بعد گفتگوی سازنده". مقامات ایالتی به شرطی اجازه شروع مذاکرات را می دهند که روسیه از اجرای اهداف تعیین شده خود خودداری ورزد".
جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید، خصوصا گفت: "کشورهای غربی اصرار دارند که به اوکراین نمی گویند چه زمانی مذاکرات را آغاز کند و کی‌یف باید چه شرایطی را تعیین کند. هیچکس در ایالات متحده زلنسکی را تحت فشار قرار نمی دهد، او را مجبور به نشستن پشت میز مذاکره نمی کند".
وزارت خارجه روسیه مدعی است که زلنسکی از خارج هدایت می شود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه از آمادگی برای گفتگو با غرب در مورد موضوع اوکراین صحبت کرد. او مطمئن است که دیر یا زود چنین گفتگویی رخ خواهد داد.
گفتنی است، رایزنی ها در جده در روزهای 5 تا 6 اوت سال 2023 میلادی برگزار شد. خبرگزاری سعودی گزارش داد که آنها به ابتکار ولیعهد پادشاهی، محمد بن سلمان که با روسیه و اوکراین در تماس است، سازماندهی شده اند.
شایان ذکر است که مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کی یف در سطح قانونگذاری آنها را ممنوع کرده است. ولادیمیر زلنسکی پیشتر در G20گفته بود که "مینسک-3 وجود نخواهد داشت."
دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2023
پسکوف: غرب به اوکراین اجازه نمی دهد حتی به مذاکرات صلح فکر کند
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه گفت که کرملین نشست عربستان سعودی درباره اوکراین را دنبال خواهد کرد، باید دید چه اهدافی در نظر گرفته شده است. پیش از این، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفته بود که فرمول صلح زلنسکی مجموعه ای از خواسته های اولتیماتوم از روسیه است که با کمک آن کی یف تلاش می کند تا به پرداخت غرامت ها و سازماندهی محاکمه غیرقانونی مقامات روسیه دست یابد.
پیش از این، کرملین اعلام کرد که هیچ پیش نیازی برای انتقال وضعیت اوکراین به یک مسیر صلح آمیز وجود ندارد، اولویت مطلق روسیه دستیابی به اهداف عملیات نظامی ویژه است، در حال حاضر این تنها با ابزار نظامی امکان پذیر است.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.
روسیه در 24 فوریه عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد. پوتین هدف آن را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند."
زاخارووا: درخواست واشنگتن برای مذاکرات صلح اوکراین ریاکارانه است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.10.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
زاخارووا: درخواست واشنگتن برای مذاکرات صلح اوکراین ریاکارانه است
مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کی‌یف در سطح قانونگذاری آنها را ممنوع کرده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه در اظهاراتی گفت که زلنسکی پیش از این در G20 گفت که "مینسک-3 وجود نخواهد داشت"، چنین سخنانی کاملاً موید موضع کی‌یف در مورد عدم تمایل به مذاکره است.
زلنسکی در کانال تلگرامی خود نوشت: یک فرمول اوکراینی برای صلح وجود دارد. صلح برای اوکراین، اروپا و جهان و مجموعه ای از راه حل ها وجود دارد که می توانند برای تضمین واقعی صلح اجرا شوند. من در نشست G20شرکت کردم، پیشنهادهایی ملموس برای چنین راه حل هایی ارائه کردم . اوکراین به کشورهای جهان پیشنهاد می کند که با ما در ایجاد صلح مشارکت کنند.
او این "فرمول" را در نوامبر 2022 منتشر کرد. در این فهرست امنیت رادیواکتیو، غذا و انرژی، آزادی تمامی زندانیان و اخراج شدگان، احیای تمامیت ارضی اوکراین، خروج نیروهای روسی ذکر شده است. دو نکته آخر: جلوگیری از تشدید و رفع پایان درگیری عنوان شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала