برزیل: مذاکرات واقعی در مورد اوکراین بدون حضور روسیه ممکن نمی باشند

© Sputnik / Mihail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر Флаги Саудовской Аравии на одной из улиц города Джидда
Флаги Саудовской Аравии на одной из улиц города Джидда - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.08.2023
اشتراک
دستیار رئیس جمهور برزیل: هرگونه مذاکرات واقعی باید در برکیرنده همه طرفین باشند.
به گزارش اسپوتنیک، سلسو آموریم نماینده ویژه رئیس جمهور برزیل در مسائل بین المللی روز شنبه در سخنرانی خود در قالب ویدئو کنفرانس در دیدار بین المللی در عربستان سعودی با موضوع اوکراین اعلام کرد که برگزاری هر گونه مذاکرات واقعی برای حل و فصل شرایط در اوکراین بدون مشارکت روسیه غیر ممکن می باشد.

در متن سخنرانی وی که در اختیار خبرگزاری تاس قرار گرفته شده است، بیان شده: "همانطور که ما قبلا به دفعات اعلام کرده ایم، هرگونه مذاکرات واقعی می بایست در برگیرنده تمامی طرفین باشند. اگر ما واقعا صلح می خواهیم، ما می بایست به هر طریقی روسیه را در این روند وارد نماییم".

وزیر سابق خارجه و دفاع برزیل تاکید کرد که در برزیل ابتکارات چینی و آفریقایی در مورد اوکراین را مهم دانسته و رشد تعداد کشورهایی که آمادگی میانجیگری بین مسکو و کی یف را دارند، مثبت ارزیابی می کنند.
نماینده برزیل بار دیگر تاکید کرد که نگرانی روسیه در مورد مسائل امنیتی در پس زمینه تاریخی بی پایه و اساس نیست.

این دیپلمات تصریح کرد: "ایجاد صلح پایدار کی بایست دربرگیرنده نگرانی مستدل تمامی طرفین در حوزه امنیتی در قالب حقوق بین الملل باشد. این تنها در مورد درگیری روسیه و اوکراین نیست. این یک بخش دیگر از تقابل دیرینه روسیه و غرب است".

به عقیده وی، مسئله ساختار پایدار تر امنیتی در اروپا م بایست یکی از موضوعات مذاکرات باشد. ولی علاوه بر آن خاطرنشان کرد که مهم است که سطح غیر رسمی "تبادل نظر" کنونی در مورد حل و فصل درگیری را بدون پافشاری بر جمع بندی "نتایج رسمی"، حفظ کرد.
Здание Министерства иностранных дел РФ в Москве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.08.2023
واکنش وزارت خارجه روسیه به مذاکرات جده در مورد اوکراین
شایان ذکر است که پیشتر رسانه ها اعلام کرده بودند که عربستان سعودی در نظر دارد در ماه آپوست اجلاسی را با حضور 30 کشور جهان در مورد بحران اوکراین برگزار کند، این در حالیست که از روسیه برای شرکت در این اجلاس دعوت بعمل نیاورده بود. جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید روز پنجشنبه ضمن اذعان به اینکه انتظار زیادی از این نشست ندارد، خاطر نشان کرده بود که واشنگتن این اجلاس را عرصه ای برای پیشبرد «نقشه صلح» طراحی شده توسط کی یف ارزیابی می نماید.
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز شنبه با موضع گیری در مورد برگزار این نشست در جده خاطرنشان کرده بود که تحکیم تصمیمات در مورد بحران اوکراین در سطح سیاسی بدون مشارکت روسیه پوچ و بی معنی می باشد.
از سوی دیگر آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهور مکزیک اعلام کرده بود که بدون حضور روسیه در ان مذاکرات شرکت نخواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала