توافق رسانه های بریکس برای مبارزه با اخبار جعلی و تحریف اطلاعات

© Sputnik / Антон Денисов /  مراجعه به بانک تصاویر بریکس
بریکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.08.2023
اشتراک
رسانه های کشورهای عضو بریکس مبارزه با اخبار جعلی و تحریف اطلاعات در برنامه تصویب شده خود در همایش رسانه ای وارد نمودند.
وظیفه مبارزه با اخبار جعلی و تحریف اطلاعات وارد برنامه اقدامات رسانه های کشورهای عضو بریکس در ششمین نشست رسانه ای این سازمان در شهر ژوهانسبورگ و در آستانه نشست سران آن قرار گرفت.
موضوع اخبار جعلی و تحریف اطلاعات از جانب رساه های غربی بصورت پویایی در حین نشست های همایش رسانه ای بریکس که در آن علاوه بر سازمانهای کشورهای عضو سازمان، از رسانه های آفریقایی نیز دعوت شده بود، مورد بحث قرار گرفت. از جمله آژانس خبری اسپوتنیک از گروه رسانه ای "روسیه امروز" پیشنهاد توسعه فعالیت عرصه مشترک آژانس های خبری بریکس که بخش هایی از آن شروع شده است را مطرح کرد تا بصورت مستقیم اخبار بررسی شده و اطلاعات دقیق و نه "اطلاعات تخریب شده و اخبار جعلی غرب" را دریافت نماییم.
غلات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.08.2023
ایده اسپوتنیک در مورد ارسال غلات به کشورهای فقیر وارد سند بریکس شد

در سند نهایی این همایش رسانه ای که توسط هیات های رسانه ای کشورهای حاضر به تصویب رسید، آمده است : "ما می بایست با این اصل مطابقت داشته باشیم که نقطه نظر بریکس نقش مهمتری را در جهت دادن به دیدگاه جامعه جهانی بازی کرده و مواضع خود در مورد مشکلات مهم منطقه ای و جهانی را هماهنگ و اطلاعات تحریف شده و اخبار جعلی را با تلاش های مشترک در حمایت از نظم پایدار ارتباطات بین المللی، تکذیب نماییم".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала