ایده اسپوتنیک در مورد ارسال غلات به کشورهای فقیر وارد سند بریکس شد

© Sputnik / Виталий Аньков /  مراجعه به بانک تصاویر غلات
غلات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.08.2023
اشتراک
در سند بریکس ایده اسپوتنیک در مورد ارسال غلات برای کشورهای نیازمند به ثبت رسید.
ایده مطرح شده توسط آژانس خبری اسپوتنیک در مورد لزوم پوشش عینی و کامل ارسال مواد غذایی به کشورهای نیازمند در سند نهایی همایش رسانه ای کشورهای بریکس که روز یکشنبه و در آستانه نشست سراین این سازمان در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی به پایان رسید، درج گردید.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه در نشست "روسیه – آفریقا" که در شهر سن پترزبورگ برگزار شده بود، خبر از آمادگی کشورش برای ارسال 25 تا 50 هزار تن غلات به شش کشور آفریقایی (بورکینافاسو، زیمباوه، مالی، سومالی، جمهوری آفریقای مرکزی و اریتره) بصورت رایگان خبر داد. وی علاوه بر آن از آمادگی مسکو برای انتقال کودهای معدنی به کشورهای نیازمند نیز صحبت کرد. از مجموع 262 هزار تن کود روسیه که در حال حاضر در بنادر کشورهای اروپایی متوقف شده اند، تا کنون ارسال تنها دو محموله میسر گردیده است: 20 هزار تن به مالاوی و 34 هزار تن به کنیا.

در سند نهایی همایش رسانه ای بریکس آمده است: "ما می بایست پوشش عینی و همه جانبه مسائل امنیت غذایی جهانی را پوشش دهیم که شامل تعیین قیمت و حلقه ارسال آنها می شود. تا تامین فضای خبری به موقع و دقیق، رسانه هایکشورهای عضو بریکس می بایست سهم مشترکی را در کاهش خسارت به ضربه پذیر ترین شرکت کنندگان و امنیت غذایی جهان داشته باشند".

برداشت گندم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.08.2023
امکان برگزاری مذاکرات غلات روسیه و اوکراین در استانبول
روسیه به دفعات بر ضرورت تامین صادرات غلات و کود روسیه به کشورهای نیازمند جهان تاکید کرده است، این در حالیست که مسکو آماده ارسال آنها بصورت رایگان می باشد. ارسال غلات و کود از روسیه شرط مهم ابتکار دریای سیاه بود که ترکیه، روسیه، اوکراین و سازمان ملل متحد در آن مشارکت داشتند. فدراسیون روسیه مجبور به توقف همکاری خود در این توافق شد. بنا بر گفته ولادیمیر پوتین، غرب در قالب این توافق بخش عمده غلات اوکراین به دولت های خود منتقل می کرد، در حالی که هدف اصلی این توافق – صادرات غلات به کشورهای نیازمند و از جمله آفریقایی بود که در نهایت هم عملی نشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала