کمک نیم میلیارد یورویی سوئد به اوکراین

© AFP 2023 / JONAS EKSTROMERزلنسکی در سوئد
زلنسکی در سوئد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.08.2023
اشتراک
دبیر مطبوعاتی زلنسکی: سوئد نیم میلیارد یورو به اوکراین کمک میکند.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی نیکیفوروف، سخنگوی ولادیمیر زلنسکی، گفت: سوئد راهبردی را اتخاذ کرده است تا به اوکراین 500 میلیون یورو برای بازسازی اختصاص دهد.
نیکیفوروف در شبکه تلویزیونی رادا گفت: "علاوه بر حمایت نظامی، سوئد استراتژی حدود نیم میلیارد یورویی را برای بازسازی اوکراین برای چندین سال اتخاذ کرده است.
این مبلغ اولیه است و صاحبین بیزنس خصوصی نیز می توانند به این پروژه بپیوندند.
نیکیفوروف همچنین افزود که سوئد قصد دارد پمپ های آب آشامیدنی به مناطق آسیب دیده پس از تخریب نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا را به اوکراین منتقل کند.
کاخ کنگره آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2023
بخشی از نمایندگان کنگره با کمک به کی یف مخالفت کردند
پیش از این، زلنسکی در کنفرانس مطبوعاتی با نخست وزیر سوئد اولف کریسترسون گفت که خلبانان اوکراینی آموزش جنگنده های سوئدی JAS Gripen را آغاز کرده اند و موضوع اخذ گریپن سوئدی توسط اوکراین نیز مورد بررسی قرار گرفته است.
روسیه به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی به کشورهای ناتو فرستاد. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد، وی هشدار داد که از آنجایی که غرب تسلیحات دوربرد بیشتری به اوکراین پمپاژ می کند، اهداف جغرافیایی عملیات ویژه بیشتر و بیشتر از خط فعلی پیش خواهد رفت. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که غرب باید درک کند که تامین تسلیحات به اوکراین امنیت این کشور را تقویت نمی کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала