بخشی از نمایندگان کنگره با کمک به کی یف مخالفت کردند

© AP Photo / Jacquelyn Martinکاخ کنگره آمریکا
کاخ کنگره آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2023
اشتراک
منابع آگاه خبر دادند، برخی از نمایندگان کنگره آمریکا با بسته کمکی جدید به کی یف به دلیل پیش بینی منفی اطلاعاتی آمریکا مبنی بر ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین مخالف هستند.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، درخواستی را برای تخصیص اعتبارات جدید برای اوکراین به کنگره ارسال کرد. او برای کمک های نظامی، مالی و بشردوستانه به کی یف حدود 24 میلیارد دلار درخواست می کند.
واشنگتن پست به نقل از منابعی آگاه می گوید، برخی از جمهوری خواهان اکنون با درخواست رئیس جمهور بایدن برای کمک بیش از 20 میلیارد دلاری به اوکراین، با توجه به نتایج ضعیف حمله متقابل کی یف، مخالف هستند.
این نشریه می‌گوید که ارزیابی محرمانه اطلاعاتی ایالات متحده از ضد حمله اوکراین، به ویژه پیش‌بینی می‌کند که تشکیلات مسلح اوکراین "نخواهند توانست" به شهر "کلیدی" ملیتوپل در منطقه زاپاروژیه برسند. این نشریه می افزاید، در همان زمان، نتیجه گیری عوامل آمریکایی منجر به رسوایی در جلسات غیرعلنی شد.
همانطور که اشاره شد، سایر جمهوری خواهان و تا حدی دموکرات های جنگ طلب دولت را به دلیل عدم ارسال سلاح های قوی تر به اوکراین سرزنش می کنند.
در آمریکا نگران رشد احساسات طرفداری از  روسیه هستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.08.2023
نماینده کنگره آمریکا: تحریم های ما علیه روسیه شکست خورده است
در 4 ژوئن، کی یف ضد حملات خود را در مسیرهای یوژنودونتسک، آرتیوموفسک و زاپاروژیه آغاز کرد و تیپ های آموزش دیده توسط ناتو و مسلح به تجهیزات خارجی را به میدان نبرد ارسال نمود. همانطور که ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد، دشمن نتوانست به هیچ موفقیتی دست یابد و متصدیان غربی به وضوح از این نتایج ناامید هستند.
در 4 آگوست، وزارت دفاع روسیه گزارش داد که از آغاز حمله متقابل، در ژوئن تا ژوئیه، نیروهای مسلح اوکراین بیش از 43 هزار نفر و بیش از 4.9 هزار سلاح را از دست داده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала