- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

پرده برداری از وحشت اوکراین از شکست های پیاپی در جبهه کوپیانسک

© Sputnik / Viktor Antonyuk /  مراجعه به بانک تصاویر Бойцы МВД ЛНР на границе Луганской и Харьковской областей
Бойцы МВД ЛНР на границе Луганской и Харьковской областей - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.08.2023
اشتراک
افسر سابق اطلاعاتی آمریکا: نیروهای مسلح اوکراین نمی توانند کنترل بر کوپیانسک را حفظ کنند.
به گزارش اسپوتنیک، اسکات ریتر افسر اطلاعاتی سابق آمریکا در پخش US Tour of Dutyاعلام کرد که نیروهای مسلح اوکراین نمی توانند خط دفاعی در محور خارکوف را حفظ کنند و به همین دلیل آنها ممکن است کنترل کوپیانسک را از دست بدهند.

وی توضیح داد: "اوکراین دیگر نظامی کافی ندارد. مجبور می شود که گردان های خود را از یک نقطه به نقطه دیکر منتقل کند.... هم اینک ارتش اوکراین دیگر پیشروی کرده و در مسیر به سوی کوپیانسک قرار دارد".

ریتر تاکید کرد که رژیم کی یف آخرین ذخایر خود را راهی میدان می کند. نظامیان روسی به نوبه خود در خط مقدم دشمن را پس زده و در بخش های مشخصی وارد تهاجم فعال می شوند.
این افسر اطلاعاتی در جمع بندی خود تصریح کرد که در نتیجه نیروهای مسلح اوکراین در مرز فروپاشی کامل قرار دارند و به همین دلیل شرایط برای پایان این درگیری را روسیه تعیین خواهد کرد.
Украинские солдаты. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
گزارش جدید وزارت دفاع روسیه از تلفات ارتش اوکراین
نیروهای اوکراینی در تاریخ 4 ژوئن ضد حمله پر تبلیغات خود را در سه محور اصلی آرتیوموفسک، زاپاروژیه و جنوب دونتسک آغاز کردند و بهترین نیروهای خود را که توسط متحدین این کشور در ناتو آموزش دیده بودند را با موجی از تسلیحات پیشرفته اهدایی از غرب، به امید شکستن خطوط دفاعی روسیه وارد میدان جنگ نمودند. در عین حال بنا بر گفته ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، رژیم کی یف نه تنها در هیچیک از این محورها به موفقیتی دست نیافته است، بلکه اربابان غربی خود را نیز از روند "ضد حمله" ناامید کرده است.
بنا بر اطلاعات وزارت دفاع فدراسیون روسیه، ارتش اوکراین طی دو ماه ژوئن و ژوئیه قالب ضد حمله خود بیش از 43 هزار نظامی را از دست داده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала