- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

گزارش جدید وزارت دفاع روسیه از تلفات ارتش اوکراین

© AP Photo / Iryna RybakovaУкраинские солдаты. Архивное фото
Украинские солдаты. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2023
اشتراک
نیروهای اوکراینی بیش از 400 نظامی خود را در دو جهت در یک شبانه روز از دست دادند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه خبر داد که کی یف بیش از 400 سرباز را در جهت های دونتسک و یوژنودونتسک از دست داد.
در جهت دونتسک، با اقدامات فعال و هماهنگ واحدهای گروه نیروهای "جنوب" با پشتیبانی هوانوردی تهاجمی و ارتش، در یک شبانه روز سه حمله نیروهای مسلح اوکراین در مناطق شهرک های آودیفکا، بیریستوویه، مارینکا در جمهوری خلق دونتسک با موفقیت دفع شد.
در گزارش وزارت دفاع روسیه آمده است: بالغ بر 220 نظامی اوکراینی کشته و زخمی شده شدند، یک تانک، سه خودروی زرهی، پنج دستگاه خودرو، یک سامانه توپخانه ای ام 777 ساخت آمریکا، یک هویتزر دی-20 و دو دستگاه توپخانه خودکششی گووزدیکا منهدم شدند.
علاوه بر این، در مناطق شهرک های درژینسک، دیلییفکا و نووپوکروفسکویه جمهوری خلق دونتسک، سه نقطه تامین مهمات نیروهای مسلح اوکراین منهدم شد.
در جهت یوژنودونتسک، یگان‌های گروه نیروهای "وستوک"، حملات هوایی عملیاتی-تاکتیکی، آتش توپخانه و سیستم‌های شعله‌انداز سنگین حمله دشمن را در منطقه شهرک نیکولسکویه دفع کردند و همچنین یگان های نیروهای مسلح اوکراین را در مناطق شهرک های اوروژاینویه و استارومایورسکویه جمهوری خلق دونتسک شکست دادند.
در گزارش وزارت دفاع روسیه آمده است: در یک شبانه روز در نتیجه نبرد، حداکثر 210 سرباز اوکراینی، یک تانک، دو خودروی جنگی پیاده نظام، دو خودروی زرهی جنگی، سه خودرو، یک سامانه توپخانه ای ام 777 ساخت آمریکا و همچنین یک ضد تانک ام تی 12 "راپیر" اسلحه نابود شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала