واکنش مسکو به سخنان توهین آمیز جوزف بورل

© Sputnik / Delegation of the European Union to Russia press service /  مراجعه به بانک تصاویر جوزف بورل
جوزف بورل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.08.2023
اشتراک
وزارت خارجه روسیه: توهین بورل به روسیه ناشی از حسادت و درماندگی است.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به اظهارات جوزف بورل، رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا که فدراسیون روسیه را "پمپ بنزینی با بمب اتمی" و "کوتوله اقتصادی" نامیده بود، گفت: همه اینها از حسادت و درماندگی است، و اتحادیه اروپا خود مانند یک ورشکسته به نظر می رسد که بدون سوخت با کیفیت به عنوان منابع ملی شکست شده است.
پیش از این، بورل، در مصاحبه با روزنامه اسپانیایی ، گفت که روسیه یک "کوتوله اقتصادی" است، "به نظر می رسد یک پمپ بنزین است که صاحب آن بمب اتمی دارد.

زاخارووا به اسپوتنیک گفت: اولا، افرادی که نمی توانند تعیین کنند که مرد هستند یا زن، بهتر است تا زمان شناسایی نهایی سکوت کنند.

وی افزود: "ثانیاً، اتحادیه اروپا مانند یک ورشکسته است که و سوخت‌گیری با سوخت با کیفیت را در حد خود نمیبیند . زاخارووا مطمئن است که "سوخت ما نزد ما است و ما آن را نیز می فروشیم و تجارت اتحادیه اروپا به خارج از مرزها سقوط کرده است."
وی گفن: ثالثاً، در مورد سلاح های هسته ای فقط یک کشور اتحادیه اروپا این سلاح را دارد، گفت: بقیه نتوانسته اند آن را تولید کنند و افزود: چیزی برای افتخار نیست، بنابراین عصبانیت خود را نشان می دهند.
زاخارووا در پایان گفت: "بنابراین همه اینها توسط بورل از روی حسادت و درماندگی گفته شد."
جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2023
پکن سفر بورل به چین را لغو کرد
گریگوری کاراسین، رئیس کمیته بین المللی شورای فدراسیون روسیه نیز در این خصوص در کانال تلگرامی خود در واکنش به اظهارات این مقام اروپایی درباره روسیه گفت: تمایل جوزف بورل، رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا برای بیان این اظهارات، به صورت روشن و واضح احمقانه به نظر می رسد و او را یک کوتوله سیاسی نامید.
این سناتور نوشت: جوزف بورل این بار روسیه را یک کوتوله اقتصادی، یک پمپ بنزین با بمب اتم خواند. بدون درگیر شدن در بحث‌های بی‌معنا، "باز هم می‌گویم که رئیس دیپلماسی اروپایی از خود یک کوته فکری نشان داده است.
کاراسین در پایان گفت: باز هم میتوان عقل متمایز او را دید و میل قوی جوزف بورل برای اظهارات واضح احمقانه را مشاهده کرد.
پیش از این، میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه گفته بود که اقتصاد روسیه رشد ثابتی را نشان می دهد. به گفته وی، علیرغم تمام تلاش های مخالفان برای قطع ارتباط آن با زنجیره های تولید جهانی، مسیرهای لجستیکی و سیستم های تسویه مالی، علاقه به اقتصاد روسیه در حال افزایش است.
پس از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، غرب فشار تحریم ها را بر روسیه افزایش داد، نقض زنجیره تامین منجر به افزایش قیمت سوخت و مواد غذایی در اروپا و آمریکا شد. فدراسیون روسیه بارها اعلام کرده است که این کشور با فشارهای تحریمی که غرب از چندین سال پیش بر روسیه شروع کرده و همچنان در حال افزایش است، مقابله خواهد کرد.
مسکو خاطرنشان کرد که غرب جسارت لازم برای اعتراف به شکست تحریم ها علیه فدراسیون روسیه را ندارد. در خود کشورهای غربی بیش از یک بار نظراتی مبنی بر بی اثر بودن تحریم های ضد روسیه شنیده شده است.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیشتر اعلام کرده بود که سیاست مهار و تضعیف روسیه استراتژی بلندمدت غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی غرب بدتر کردن زندگی میلیون ها انسان است.
پیش از این، مارجوری تیلور گرین، عضو مجلس نمایندگان آمریکا پس از انتشار گزارش بانک سوئیسی UBS در مورد رشد رفاه فدراسیون روسیه، به شکست تحریم‌های ضد روسیه اعتراف کرد و در عین حال برای پایان دادن به تأمین مالی اوکراین به دلیل کاهش ثروت خود ایالات متحدا اصرار داشت.
ساختمان وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.08.2023
وزارت خارجه روسیه: تعداد کشورهای مخالف با تحریم ها رو به افزایش است
در اوایل ماه اوت، وال استریت ژورنال آمریکایی گزارش داد که استراتژی غرب برای اعمال تحریم ها علیه بازرگانان روسی و خانواده های آنها ناکارآمد بوده است. این نشریه همچنین نوشت که توانایی روسیه در مقاومت در برابر تحریم های اعمال شده توسط کشورهای غربی موضوعی برای تحلیلگران خواهد بود تا در آینده بررسی کنند.
نورهان الشیخ، عضو شورای امور خارجه مصر، پیشتر به اسپوتنیک گفته بود که روسیه توانست بر موانع مصنوعی غرب غلبه کند و به توسعه اقتصادی خود ادامه دهد و با تمام جهان روابط برقرار کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала