وزارت خارجه روسیه: تعداد کشورهای مخالف با تحریم ها رو به افزایش است

© Sputnik / Наталья Селиверстоваساختمان وزارت خارجه روسیه
ساختمان وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.08.2023
اشتراک
وزارت خارجه روسیه به افزایش تعداد کشورهایی که از غیرقانونی بودن تحریم‌های غرب آگاه هستند، اشاره کرد.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل گالوزین معاون وزیر امور خارجه روسیه به خبرنگاران گفت که تعداد فزاینده ای از کشورها به وضوح از غیرقانونی بودن تحریم های غربی و مضر بودن آن آگاه هستند.

میخائیل گالوزین گفت: زمان می گذرد و تعداد فزاینده ای از کشورها، محافل عمومی، تجاری و سیاسی آنها، به وضوح از غیرقانونی بودن تحریم های غربی و مضر بودن آن، به ویژه برای کشورهایی که این تحریم ها را تحمیل کرده اند، و محافل تجاری آن ها آگاه می شوند.

گالوزین گفت: "با خرسندی می توانم تکرار کنم که ما به توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا از جمله دوستمان تاجیکستان ادامه می دهیم.
به گفته وی، تجارت در حال رشد است، "مبادلات مهاجرت در حال رشد است، ما یک بحث سازنده بسیار جذاب در مورد فرصت های جدید برای همکاری خود داریم."
وی با اشاره به اینکه روسیه قصد دارد این روند را ادامه دهد، گفت: می‌بینیم که تلاش‌های ما برای توسعه این روابط، علی‌رغم وضعیت نه همیشه مطلوب خارجی و تلاش غرب برای تحریم، نتایج مثبت، قابل توجه و گسترده‌ای به همراه دارد.
فدراسیون روسیه بارها اعلام کرده است که این کشور با فشارهای تحریمی که غرب از چندین سال پیش بر روسیه شروع کرده و همچنان در حال افزایش است، مقابله خواهد کرد.
Разорваный флаг ЕС в Брюсселе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.08.2023
گزارش و تحلیل
تحریم‌های اروپا بیش از روسیه، کسب‌ و کارهای اروپایی را مجازات می‌کند
مسکو خاطرنشان کرد که غرب جسارت لازم برای اعتراف به شکست تحریم ها علیه فدراسیون روسیه را ندارد. در خود کشورهای غربی بیش از یک بار نظراتی مبنی بر بی اثر بودن تحریم های ضد روسیه شنیده شده است. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیشتر اعلام کرده بود که سیاست مهار و تضعیف روسیه استراتژی بلندمدت غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی غرب بدتر کردن زندگی میلیون ها انسان است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала