- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

اعتراف کی یف به ناتوانی در محافظت از مراکز انرژی خود در فصل زمستان

© iStock.com / joytВид на площадь Независимости в Киеве, Украина
Вид на площадь Независимости в Киеве, Украина - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.08.2023
اشتراک
مقامات در کی یف اعتراف کردند که این کشور نمی تواند در فصل زمستان پیش رو از تمامی مراکز انرژی خود محافظت نماید.
به گزارش اسپوتنیک، الکسی دانیلوف دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین اعلام کرد که مراکز انرژی اوکراین امسال به مراتب بهتر از سال 2022 "محافظت شده می باشند"، این در حالیست که محافظت از همه آنها عملا غیر ممکن می باشد.

وی در پخش رادیوی اوکراین اظهار کرد: "این مسئله (محافظت از مراکز انرژ در فصل زمستان) تحت کنترل قرار دارد. در نشست بعدی این موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت. ما نسبت به فوریه 2022 به مراتب حفاظت شده تر هستیم. کارشناسان انرژی ما با تجریه هستند، این کار سختی است، قلمرو بزرگی است. ما نمی گوییم که ما می توانیم از همه آنها محافظت کنیم، محافظت کامل با تسلیحاتی دفاعی بیش از حد سخت است، اما ما هر چه که به ما بستگی داشته باشد، را انجام خواهیم داد".

وی افزود که به احتمال فراوان جلسه آتی بررسی این موضوع در تاریخ 25 آگوست برگزار خواهد شد که صدمین جلسه آن خواهد بود.
پیشتر میخائیل پادالیاک مشاور رئیس دفتر ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین اخطار داده بود که ممکن است که زمستان پیشرو برای اوکراینی ها سخت باشد.
سوخو - 34 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.08.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
حمله موشکی به محل جذب متخصصان تولید پهپاد در اوکراین
حمله نیروهای نظامی روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در تاریخ 10 اکتبر 2022 و دو روز بعد از عملیات تروریستی بر روی پل کریمه آغاز شد که به بنا بر ارزیابی مقامات روسیه، سرویس های ویژه اوکراین پشت آن قرار داشتند. این حملات به مرکز انرژی، صنایع دفاعی، فرماندهی نظامی و مخابراتی در سراسر کشور صورت می گیرد. از آن زمان آژیر خطر در برخی مناطق اوکراین همه روزه و در برخی مناطق گهگاه به صدا در می آید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала