غرب اشتباهات خود در ویتنام و افغانستان را در اوکراین تکرار می کند

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر هلند نیز تصمیم گرفت سفارت خود را از افغانستان به دوحه منتقل کند
هلند نیز تصمیم گرفت سفارت خود را از افغانستان به دوحه منتقل کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.08.2023
اشتراک
کشورهای غربی همچنان در تلاش هستند تا بفهمند دلیل شکست ضد حمله تابستانی اوکراین چه بود. در حالی که یک ژنرال بازنشسته آمریکایی به عدم وجود اف-16 به عنوان یک عنصر کلیدی گمشده در ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین اشاره می کند. کارشناس نظامی آلمان معتقد است که نیروهای اوکراینی با کمبود گلوله های توپخانه و دفاع هوایی کوتاه برد مواجه هستند.
به گزارش اسپوتنیک، همزمان ایالات متحده و آلمان در حال حاضر "در مورد سودمندی برخی از سامانه های تسلیحاتی و پیامدهای تاخیر در عرضه آنها" برای موفقیت ضد حمله نیروهای اوکراینی بحث می کنند. روزنامه آلمانی " تگ اشپیگل" می نویسد، اگر در برلین درباره عرضه موشک های تاروس بحث می کنیم، در ایالات متحده ارتش به تاخیر در عرضه جنگنده های اف-16 اشاره می کند.
در حالی که مقالات جداگانه ای در مطبوعات ایالات متحده و ژنرال های بازنشسته ایالات متحده از جمله فیلیپ بریدلاو استدلال می کنند که تحویل اف-16 و آموزش خلبانان اوکراینی نمی تواند "تغییر قوانین بازی" در اوکراین باشد، کارشناسان نظامی بر این باورند که در صورت استفاده توپخانه و سیستم های مین زدایی همراه با تانک های غربی تعداد تلفات سربازان نیروهای مسلح اوکراین را کاهش می دهند.
ترکیه از آغاز روند خرید هواپیماهای اف 16 از آمریکا خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.08.2023
رسانه ها: عرضه جنگنده های اف -16 به کی یف وضعیت درگیری را در منطقه تغییر نمی دهد
کارلو ماسالا، کارشناس دانشگاه بوندس‌ور در مونیخ می‌گوید: به طور کلی، هیچ سامانه تسلیحاتی موفقیت قاطعی ایجاد نمی‌کند، اما "تحویل اف-16 مطمئناً به نفع اوکراینی‌ها خواهد بود".
به عقیده وی، "آنها می توانند از آنها برای محافظت از حریم هوایی نیروهای خود به ویژه در برابر هوانوردی روسیه استفاده کنند" زیرا "یگان های اوکراینی در حال حاضر در برابر هلیکوپترهای تهاجمی روسیه بی دفاع هستند".
بن هاجز، فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در اروپا به طور مداوم خواهان عرضه جنگنده های آمریکایی است.
به عقیده وی، هرکس با این امر مخالفت کند، "هرگز در چنین موقعیتی قرار نگرفته و از جنگ های قبلی چیزی یاد نگرفته است". هاجز خاطرنشان می کند که عملیات زمینی توسط نیروهای آمریکایی همیشه با حملات هوایی چند روزه انجام می شد. از ارتش آمریکا می پرسد: در جنگ علیه عراق در سال‌های 1990-1991 و در جریان حمله به فرانسه در سال 1944 چنین بود. "چرا باید در اوکراین متفاوت باشد؟"

هاجز "اشتباه جدی" و "محدود کردن کمک نظامی غرب به اوکراین را به دلیل ترس از" تشدید تنش" می داند.

وی معتقد است که سربازان نیروهای مسلح اوکراین تاوان این اشتباهات غرب را با جان خود خواهند پرداخت و علاوه بر آن توجه را به پیامدهای سیاسی تصمیمات واشنگتن جلب می کند: اولاف شولتز، نخست وزیر آلمان "پشت دولت بایدن پنهان شده است و هنوز از عرضه تجهیزات خودداری می کند. وی افزود: موشک‌های کروز تاروس در طول حمله نیز "اهمیت زیادی داشت".
نظامی ارتش بازنشسته ایالات متحده معتقد است که غرب ممکن است "اشتباهات مرتکب در ویتنام و افغانستان" را تکرار کند، زیرا "در مهمترین وظیفه شکست خورده است: پیروزی اوکراین را به عنوان هدف استراتژیک خود اعلام کند و سپس منابع لازم برای انجام این کار را در اختیار او قرار دهد.
 هواپیمای اف 16  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.06.2023
تاریخ احتمالی تحویل جنگنده های اف ـ 16 به اوکراین اعلام شد
روزنامه " تگ اشپیگل"، دیدگاه یک کارشناس دیگر را چنین نقل می کند: ماسالا کارشناس نظامی آلمان نیز به نوبه خود معتقد است که اگر غرب هواپیماهای اف-16 را در اختیار اوکراین قرار می داد، محدودیت های زیادی برای استفاده از آنها اعمال می کرد. با اف-16 اوکراین می تواند بجنگد و به طور بالقوه در نبرد با جنگنده های روسی پیروز شود. از نظر تئوری، حتی می‌تواند به حریم هوایی روسیه نفوذ کند تا بمب‌افکن‌هایی را که به سوی اوکراین موشک شلیک می‌کنند، سرنگون کند. با این حال، غرب اجازه این (نفوذ به حریم هوایی روسیه) را نخواهد داد.
کارلو ماسالا ارائه گلوله های توپخانه و دفاع هوایی کوتاه برد به نیروهای مسلح اوکراین را یک هدف اولویت دار می داند.
این کارشناس آلمانی می گوید: پیش از هر چیز، اوکراین به مهمات توپخانه نیاز دارد، زیرا نبردهای توپخانه ای بزرگ در بسیاری از بخش های جبهه در حال وقوع است. قابلیت های مین زدایی بیشتری مورد نیاز خواهد بود. همچنین پدافند هوایی کوتاه برد نیز مورد نیاز خواهد بود تا تشکیلات مکانیزه بتوانند دوباره عملیات کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала