رسانه ها: عرضه جنگنده های اف -16 به کی یف وضعیت درگیری را در منطقه تغییر نمی دهد

© Photo / Airman 1st Class Christopher Spaترکیه از آغاز روند خرید هواپیماهای اف 16 از آمریکا خبر داد
ترکیه از آغاز روند خرید هواپیماهای اف 16 از آمریکا خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.08.2023
اشتراک
رسانه ها: عرضه اف-16 به اوکراین برای تغییر روند در منطقه درگیری کافی نخواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی نیوز به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که عرضه جنگنده‌های اف -16 آمریکایی به کی‌یف نمی‌تواند جریان را در منطقه درگیری تغییر دهد.
در ماه جولای، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده گفت که به احتمال زیاد جت های جنگنده اف- 16 توسط کشورهای اروپایی در اختیار اوکراین قرار خواهد گرفت. در عین حال، پنتاگون در مورد زمان آغاز آماده سازی نیروهای اتحادیه اروپا ارتش اوکراین برای پرواز با هواپیماهای آمریکایی اظهار نظر نمی کند.
به گزارش این شبکه تلویزیونی، مقامات آمریکایی می گویند که جت های جنگنده به تنهایی برای تغییر روند در درگیری کافی نیستند.
ان‌بی‌سی نیوز همچنین یادآور می شود که حتی در صورت تصمیم گیری در مورد تامین جنگنده ها، آنها نمی توانند تاثیر سریعی بر وضعیت منطقه درگیری داشته باشند. احتمالاً ماه ها طول می کشد تا هواپیماها عملیاتی شوند.
جنگنده   اف-16  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2023
لاوروف قصد آمریکا برای تحویل جنگنده های اف-16 به کی یف نمونه ای از پیشرفت خطرناک رویدادها خواند
ولادیمیر زلنسکی در 2 آگوست اعلام کرد که آموزش خلبانان اوکراینی از این ماه آغاز خواهد شد. به گفته وزارت دفاع اوکراین، برنامه آموزشی حداقل شش ماه طول خواهد کشید و ممکن است در دانمارک یا هلند انجام شود. پیش بینی می شود که تا بهار سال 2024، خلبانان بتوانند با اف-16 در آسمان اوکراین پرواز کنند.
سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که ایالات متحده و متحدان ناتو آن خطر درگیری مسلحانه مستقیم با روسیه را ایجاد می کنند، این مملو از پیامدهای فاجعه بار است. به گفته وی، اینکه کی یف دارای جنگنده های اف-16 با قابلیت حمل سلاح هسته ای است، از سوی روسیه به عنوان تهدیدی از سوی غرب در حوزه هسته ای تلقی خواهد شد.
روسیه از 24 فوریه عملیات ویژه نظامی در اوکراین را آغاز کرده است. ایالات متحده و اتحادیه اروپا نیز به نوبه خود میلیاردها دلار برای تسلیحات نیروهای مسلح اوکراین اختصاص دادند.
مسکو بارها خاطرنشان کرده است که غرب به دنبال طولانی کردن درگیری است. همانطور که در وزارت دفاع روسیه تاکید شده است، انبارهای دارای مهمات خارجی به اهداف قانونی برای نیروهای هوافضای روسیه در جمهوری همسایه تبدیل خواهند شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала